Oynatıcıya atlaAna içeriğe atla
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi'nde tedavileri nedeniyle okullarından uzak kalan öğrenciler, hastanedeki sınıf ve odalarında karne sevinci yaşadı. Hastanede 3 aydır tedavi gören ve 2 kez ameliyat olan 10 yaşındaki Elmas Naz Demir, yaptığı resmi Vali Erdinç Yılmaz'a hediye ederken, böbrek rahatsızlığı bulunan 15 yaşındaki Mehmet Tolga Akdağ, yaklaşımlarından etkilendiği doktorlar gibi olmak istediğini dile getirdi.

Kanalımıza Abone Oldunuz mu?
📌 http://bit.ly/IHA-Abone

Ülke genelinde olduğu gibi Eskişehir'de de 2025-2026 Eğitim-Ögretim yılının 2'nci dönemi sona erdi. ESOGÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi'nde tedavi gören öğrencilere karnelerini Vali Erdinç Yılmaz teslim etti. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Prof. Dr. Servet Bilir Onkoloji Merkezi ile Prof. Dr. Sultan Durmuş Aydın Çocuk Servisi'nde tedavileri devam eden çocukların karne mutluluğu gözlerinden okundu. Yıl içerisinde bin 100 öğrencinin tedavi gördüğü hastanede 20 çocuk karnelerini aldı. Onlardan biri olan 15 yaşındaki Mehmet Tolga Akdağ böbrek rahatsızlığı nedeniyle hasta yatağında karnesini aldı. Serviste çalışan sağlık görevlilerinden etkilenen Mehmet Tolga, ilerde doktor olmak istediğini dile getirdi. 3 aydır hastanede tedavi gören dermatomiyozit hastası ve iki defa kalın bağırsak delinmesi nedeniyle ameliyat olan 10 yaşındaki Elmas Naz Demir, resme olan merakını hastanedeki sınıfta geliştirdi. Gelecek yıl karnesini okulunda almak isteyen minik Elmas, hastanede kendisiyle ilgilenen sağlık çalışmalarıyla arkadaş olduklarını belirtti.

"Doktor olmayı çok isterim"
Tedavi süreci ve hayalleri hakkında konuşan 15 yaşındaki Mehmet Tolga Akdağ, "Böbrek rahatsızlığından doları 2 gündür buradayım, böbrek biyopsisi oldum. Karne ortalamam da güzel. Valimiz mutlu etti, güzel hediyeler de göndermişler, Allah razı olsun. Burada herkes çok iyi, sorumluluğunu yerine getiriyorlar. Buradaki doktorları, hemşireleri gördükten sonra fikrimi o yönde kullanmaya başladım. Daha eğlenceli bakıyorlar; hem iyi, güzel bir meslek. Doktor olmayı çok isterim" diye konuştu.

"Karneyi burada almak nasip oldu"
15 yaşındaki Mehmet Tolga Akdağ'ın annesi 39 yaşındaki Neşe Akdağ ise "Valimizin ziyaretinden çok memnun kaldık. Hastanede iki günlük bir yatışımız vardı. Hemşirelerimizden, doktorlarımızdan, öğretmenlerimizden hepsine çok teşekkür ederiz, güzel ilgilendiler. Karneyi burada almak nasip oldu. Aniden çıkan bir tedavimizdi. Ama çocuğum karnesini burada aldığı için de çok mutlu oldu" dedi.

"Eğitim bir gün bile aksamadı"
Hastanede görevli okul öncesi öğretmeni Filiz Geçkin ise şöyle konuştu:
"Bir karne heyecanını daha yaşıyoruz. Bugün çok mutlu olduk; Vali Bey, Milli Eğitim Müdürümüz hepsinin bizi ziyareti çok sevindirdi. Bu sene yaklaşık bin 100 öğrenciyle ilgilendik. Tabii bu öğrencilerden bir ay veya 15 gün yatanlar oldu, uzaktan gelenler oldu. Ama biz hepsine, yatak başında olsun, kendi sınıfımızda olsun birebir eğitim vermeye çalıştık. Eğitim bir gün bile aksamadı, gerçekten aksamadı. Biz her fırsatta, hastane sınıfına gelemeyen çocukların odalarına gittik. Sadece dersle ilgili değil, oyun oynamak istediklerinde oynadık, resim yapmak istediklerinde yaptık. 'Öğretmenim kitap okumak istiyorum' dediklerinde beraber kitap okuduk. Onları bir saniye olsun bile yalnız bırakmadık. Bugün karen alan yaklaşık 20 öğrencimiz vardı."

"Öğretmenlerimizden memnunuz"
Elmas Naz Demir'in annesi Neslihan Demir, "Kızım mart ayından beri burada yatıyor, tedavi görüyoruz. Önce çölyak hastalığı demişlerdi, tam tanı konulmadı daha sonra dermatomiyozit dendi ve kızım iki defa kalın bağırsak delinmesi nedeniyle ameliyatı oldu. Şu anda hastanemizden, doktorlarımızdan ve öğretmenlerimizden memnunuz. Yatağımız ikinci katta, kızım üçüncü kata geldiğimizde direkt öğretmenlerini istiyor. Öğretmenlerle kızım, resme dayalı çok tuvaller yaptı. Eve götürdük, geri getireceğiz tuvallerini. Tüm öğretmenlerini çok seviyor ama resim öğretmeniyle resim yaptığı için çok memnun" ifadelerini kullandı.
#haber #sondakika #gündem

-----------------------------------------------------------------------

Bir Çok Merak Edilen Konuda Uzman Görüşlerini Sizlerle Buluşturduğumuz İHA Aktüel Kanalımız 👇
📌 https://bit.ly/IHA-Aktuel

İhlas Haber Ajansı Resmi Web Sitesi
🌐 http://www.iha.com.tr

Sosyal Medya'dan Bizi Takip Edin!

📍 https://facebook.com/iha.com.tr
📍 https://twitter.com/ihacomtr
📍 https://instagram.com/ihacomtr/
📍 https://t.me/ihacomtr
📍 https://www.tiktok.com/@ihacomtr

Bize Ulaşmak İçin 👇
🌐 https://www.iha.com.tr/iletisim

Kategori

🗞
Haberler
Döküm
00:30Bakayım karne nasılmış ooo.
00:32Karne de iyiymiş Mehmet.
00:34Tebrikler Mehmet. Sağ olun.
00:35Karneyi alabilecek misin?
00:37Tamam.
00:39Bu da hediye mi Mehmet? Sağ olun.
00:42Hediyeyi de şöyle boyalım sonra şey yaparsın sen.
00:44Şöyle dursun.
00:46Tamam. Nefsi burada. Başarılar mı?
00:49Nasıl gidiyor?
00:50İyi çok şükür. Eğitim güzel oldu değil mi?
00:52Eee hastalığına göre biraz gerilerde kaldığımız oldu ama şükür.
00:56İyi. Ama devletimizin
00:58hastalığını, hastalığına göre
01:00ayağına eğitim gel. Ne kadar önemli değil?
01:02Çok güzel bir şey. Bir de çok moral
01:04yani çok moral güzel. Evet.
01:06Harika. Hepsinden Allah razı olsun.
01:08Süper ya. Peki. Evet.
01:10Biz devam edelim buradan.
01:14Evet. Merhaba da.
01:16Merhaba. Hoş geldiniz. Hoş bulduk.
01:18Nasılsın?
01:20Elmas nam demişim. Elmas nam demişim.
01:22Elmas nam demişim. Elmas nam demişim.
01:24Elmas nam demişim.
01:25Ne kadar güzel yapmışım ya?
01:27On değil diğerini size.
01:30Tamam.
01:32Ya bana.
01:34Böbrek rahatsızlığı. İki gündür.
01:37Eee.
01:38Böbrek büyüksüzü oldum.
01:40Bu kadar.
01:41Mutlama da güzel.
01:43Eee.
01:43Mutlu da etti. Güzel hediyeler de gönderdim.
01:45İnşallah razı olsun.
01:46Çok iyi. Herkes iyi. Eee.
01:48Sorumluluğunu herkese getiriyor. Güzel.
01:50Buradaki doktorları hem seni gördükten sonra fikrimi o yönde kullanmaya başladım.
01:54Daha güzel. Eee daha eğlenceli bakıyorlar. Hem iyiye. Güzel bir meslek.
02:00Sen de ileride doktor olmalısın mısın? Eee çok isterim.
02:03Eee çok isterim. Eee çok teşekkür ederiz.
02:04Çok memnun kaldık. Hastaneden iki günlük bir yatışımız vardı.
02:07Eee. Hemşerilerimizden, doktorlarımızdan, öğretmenlerimizden çok teşekkür ediyoruz.
02:11Eee çok güzel ilgilendiler hepsi de. Eee çok memnun kaldık.
02:14Burada almayı nasip olduk annesi.
02:17Hiç hayalimizde yoktu bile. Aniden çıkan bir şeydi bu tedavimiz zaten.
02:21Eee ondan çok mutlu oldu ama böyle burada aldığı için. Eee bir karne heyecanlı daha yaşıyoruz.
02:26Bugün çok mutlu olduk. Vali Bey, Milli Eğitim Müdürümüz hepsinin bizi ziyareti çok ııı çok sevindirdi bizi.
02:32Burada yaklaşık bu sene bin yüz öğrenciyle ilgilendik.
02:35Tabi bu öğrencilerin çoğu ııı bir ay yatanlar oldu. On beş gün yatanlar oldu. Uzaktan gelenler.
02:40Ama biz hepsiyle birebir ııı yatak başında olsun, sınıfımızda olsun eğitim vermeye ııı çalıştık da ııı.
02:46Yani çocuklarımızla birlikte. Bir gün bile aksamadı. Gerçekten aksamadı.
02:50Biz ııı saat ııı sekiz üç arasında elimiz yani çocuklarımız ııı her fırsatta ııı gelemeyen çocukların odalarına gittik.
02:57Eee kendi sınıfımızda ııı eğitim vermeye çalıştık. Her konuda ııı sadece ders dersle ilgili değil.
03:03Oyun oynamak istediklerinde oynadık. Resim yapmak istediklerinde yaptık.
03:07İşte ııı ben başka bir şey istiyorum. Öğretmenim kitap okumak istiyorum dediğinde beraber kitap okuduk.
03:13Hiçbir şekilde onları bir saniye olsun bile yalnız bırakmadık.
03:16Bugün ııı yaklaşık yirmi öğrencimiz vardı. Pediatri bölümünde toplam ııı altı öğrenciye karne verdik.
03:22On bir öğrencimiz de diğer ııı şeylerden ııı toplam ııı diğer servislerden toplam yirmi öğrenciye karne verdik.
03:27On yaşında kız ııı on yaşında dört tane çocuğum var. On yaşındaki kızım burada ııı Mart'tan bir yere tanı aldı.
03:34Tedavi görüyoruz. Çölyak demişlerdi. Çölyak tam tanı konulmadı, teşhis konulmadı.
03:39Dermatomiye zit ve iki defa kalın barsak denilmesi nedeniyle ameliyat olduk.
03:43Şu anda da yani hastanemizden ve doktorlarımızdan memnunuz.
03:46Yani bir öğretmenlerimizden de memnunuz yani.
03:49Kendi kızım özellikle zaten ikinci katta yattığımız için üçüncü kata geldiğimizde direkt öğretmenlerini istiyor.
03:56Yani burada çok memnun yani öğretmenlerimizden.
03:59Özellikle resimle ııı dayalı çok tuvaller falan yaptı eve götürdük geri getireceğiz tuvallerini falan.
04:06Yani tuvallerini falan çok resim öğretmenini de çok tüm öğretmenini çok seviyor ama resim öğretmeniyle resim yaptığı için çok memnun
04:13yani.
04:13Evet Fatma öğretmeniniz yaptı onu. Onu da Elmas Nazlısı hediye etti. Yani memnun olsun.
04:27Elmas çok teşekkür ediyorum.
04:32Elmas Nazlısı hediye etti.
04:33Tamam.
04:36Sayın Mahalli burada.
04:40Tebrik ediyorum.
04:42Başarılar.
04:42Bu da Sayın Mahallimizin sanayi hediyesi.
04:49Tamam mı?
04:50Nasıl oldu burada eee şey eğitim iyi miydi?
04:53Mutlusunuz.
04:54Ne güzel.
04:55Ne kadardır buradasın?
05:01Ne zaman çıkacak belli mi?
05:04Doktoru bulacağım.
05:06Ben yoğun bulacağım.
05:07Sayın Mahalli.
05:08O zaten üretilemişlerdi ama enfeksiyonlu evlilik şey olduğu için
05:12Çıkar artık.
05:13Şeye gelmiş.
05:14Karnayı da aldık.
05:15Anne deyi.
05:16İki de var mı?
05:17Erman çok beğenmiş.
05:18İki de var.
05:19Eee.
05:21Var mı bizde mi isteyen?
05:23Bizi.
05:23Başarılar biliyorsunuz.
05:25Çok teşekkür ederim.
05:27Görüşürüz.
05:29Görüşürüz.
05:30Görüşürüz.
05:33Görüşürüz.
05:34Görüşürüz.
05:36Görüşürüz.
05:36Görüşürüz.
05:37Görüşürüz.
05:37Bahadır biraz geri çeksene.
05:40Hazırsak Sayın Mahalli.
05:44Çekiyoruz efendim.
05:50Tamam Sayın Mahalli.
05:52Sizlere kutluyorum.
05:54Başarılar diliyorum.
06:05Sizlere kutluyorum.
Yorumlar

Önerilen