Oynatıcıya atlaAna içeriğe atla
  • 12 dakika önce
Afyonkarahisar’da bir çift arasında yaşanan olay yargıya taşındı. Koca, eşinden çocuğun biyolojik bağının tespiti için DNA testi talep etti. Kadın bu durumu sadakatsizlik ithamı olarak değerlendirerek “ayrılık” davası açtı. İlk derece mahkemesi ve istinafın farklı kararlarının ardından dosya Yargıtay’a gitti. Yargıtay, DNA testi talebini ve sadakatsizlik ithamını kusur sayarak kadının 'ayrılık' talebini kabul etti.

Kategori

🗞
Haberler
Döküm
00:27Evliliğin sona erdirilmesine değil,
00:30tarafların belirli bir süre ayrı yaşamasını öngören ayrılık kararı verilmesini talep etti.
00:37İlk derece mahkemesi olan Çay Asliye Hukuk Mahkemesi,
00:40erkeğin eşinden DNA testi isteyerek çocuk yönünden sadakatsizlik ithamında bulunmasını kusurlu davranış olarak değerlendirdi.
00:48Kadının talebini kabul ederek tarafların 3 yıl süreyle ayrılmasına karar verdi.
00:52Ancak bu karar dosyanın taşındığı istinaf mahkemesince kaldırıldı.
00:56Gerekçi olarak da somut olayda çiftin barışma ve ortak hayatı yeniden kurma olasılığının kanıtlanamadığı gösterildi.
01:06Kararın temiz edilmesi üzerine son olarak yargıta 2. hukuk dairesine taşınan dosyayla ilgili ise istinaf mahkemesi kararı bozdu.
01:14Kadının ayrılık talebi kabul edildi.
01:16Yüksek mahkeme, kocanın eşinden DNA testi isteyerek sadakatsizlik ithamında bulunma kusurunun kesinleştiğini belirtti.
01:24Bu davranışın yasal olarak bir boşanma nedeni sayıldığını kaydetti.
01:28Davanın bir boşanma davası değil, doğrudan ve sadece yasal olarak ayrı yaşama hakkı elde etmek amacıyla açıldığına dikkat çekti.
01:36Yargıtay ayrıca bu tür davalarda eşlerin yeniden bir araya gelme veya barışma ihtimali aranamayacağını vurguladı.
01:49İzlediğiniz için teşekkür ederim.
Yorumlar

Önerilen