00:00Evet, ilk defa geldim.
00:02Burası Gülmüşhane'ye bağlı dumanlı köyünün sınırları içerisinde bulan Santa Harabeleri.
00:07İlk geldiğimizde yoğun bir sis tabakasıyla karşılaştık.
00:10İlk başlarda üzülmüştük manzara göremeyeceğimiz için.
00:13Ama daha sonrasında sisin yavaş yavaş dalmasıyla beraber ortaya muhteşem manzaralar çıktı.
00:19Dağların eteklerindeki çiçekler olsun, vadin içindeki nehir olsun, tarihi taş köprü olsun muazzam görüntüler ortaya çıktı.
00:25Daha önce gelmediğime çok pişman oldum açıkçası.
00:28Daha önce gelip de görebilirmişim.
00:30Bulunduğumuz bölgede sarı güller olsun, sarı çiçekler olsun, orman gülleri olsun, en vay keşinde çiçek var.
00:37Yürürken zaten patikalardan geçerken o çiçeklerin ormanın kokusunu hissedebiliyorsunuz.
00:42En çok dikkatimi çeken tarihi yapılar olsun, eski binalar olsun, tarihi taş köprü olsun, atmosferi olsun, manzarası olsun, tabiatı olsun
00:50çok güzeldi.
00:52Bulunduğumuz bölgede 6-7 mahalle var ama işin açıkçası biraz geç geldiğim için sadece burayı görme imkanım oldu.
00:58Ama daha sonrasında kalan 6 mahallede görmek için tekrardan gelmeyi düşünüyorum.
01:02Antaya ilk defa geliyoruz.
01:04Santa muhteşem bir yer.
01:05Hava müsaade ederse de daha da güzel gezeceğiz her tarafını.
01:09Coğrafya muhteşem.
01:11İnsanlar muhteşem.
01:12Gümüşhane Bayburt yolu üzerinden girdik, bilmem kaç tane vadi geçtik, kaç tane yokuş diyelim rampa çıktık, rampa indik.
01:22Şahane manzaralar gördük ama muhteşem manzaralar var.
01:27Muhteşem vadiler, inişler, çıkışlar, sular.
01:30Bu kadar mı su olur, bu kadar mı?
01:32Bu bolluk yani bu coğrafya, bu güzellik.
01:35Buralarda bu insanlar yaşamışlar.
01:38Hem kar hem o çiçekler.
01:41Fransızca Rododendron Pontic diyorlar.
01:44Tam Türkçesini bilmiyorum.
01:45O sarı böyle çiçekler var ya.
01:47Onlar Fransa'da orman gülü.
01:50Onlar Fransa'da acayip meşhur.
01:53Çok meşhurdur o çiçekler yani.
01:55Yani İsviçre'ye ben İsviçre'ye de gittim.
01:57Solda sıfır arkadaşlar.
01:58İsviçre'ye başkalar mı?
01:59Hatta aynı şeyleri söyledi.
02:01Ya buraları elli çakar İsviçre'ye.
02:03Buralar yani çok çok güzel yerler.
02:05Santa'ya ilk defa geliyoruz.
02:07Yolu çok meşakkatli.
02:09Ama bir o kadar da güzel.
02:11Hakikaten sanki insan başka bir boyuta geçmiş gibi olduk.
02:15O sislerin arasından yollar gözükmüyor.
02:18İnsan bayağı bir tedirgin oluyor.
02:20Ama buraya gelince sislerin ardından bambaşka bir boyuta, bambaşka bir dünyaya gelmiş olduk.
02:26Burada olduğumuz için çok mutluyuz.
02:27Yani yolu zor olsa bile herkese gelip burayı görmeyi de tavsiye ediyoruz.
02:33Türkiye'mizin bütün güzellikleri gez gez bitmiyor.
02:35Bizim ömrümüz yetmez.
02:3770 yaşındayım.
02:38Ömrümüz yetmez.
Yorumlar