Oynatıcıya atlaAna içeriğe atla
  • 11 dakika önce
İsrail, İran'daki protestolara destek verdiğini yıllar sonra itiraf etti. Eski Başbakan Naftali Bennett, Kudüs'te yaptığı açıklamada, "On binlerce Starlink sistemini İran'a kaçak olarak gönderdik" dedi.

Kategori

🗞
Haberler
Döküm
00:02İran, İsrail'i protestocuları desteklemek ve gizli yollarla İran'a Starlink internet sistemine sokmakla suçlamıştı.
00:10İsrail ise bu iddiaları kesin bir dille reddetmişti.
00:13Yıllar sonra itiraf niteliğinde bir açıklama geldi.
00:16İsrail eski başbakanı Naftali Bennett, protestoculara destek olduk.
00:20Koordinasyonu sağlamak için on binlerce Starlink sistemi gönderdik, dedi.
00:252021 yılında İran'da işçi grevi olarak başlayan protestolar kısa sürede rejim karşıtı gösterilere dönüşmüştü.
00:33Haftalarca devam eden gösterilerde birçok kişi hayatını kaybetti.
00:38İran, İsrail'i göstericilere destek vermekle suçladı.
00:41Tel Aviv yönetiminin gizli yollarla İran'a Starlink sistemlerini soktuğunu iddia etmişti.
00:46Ancak İsrail o zaman bu iddiaları kabul etmemişti.
00:50O dönemde başbakanlık yapan Naftali Bennett, Kudüs'te yaptığı bir konuşmada,
00:56on binlerce Starlink alıcısını İran'a kaçak yollarla sokma sürecini kendisinin başlattığını söyledi.
01:03Bennett, cihazların protestocuların koordinasyonunu sağlamak ve nihayetinde İran rejimini devirmek için tasarlandığını söyledi.
01:11Bennett, Netanyahu yönetiminin bu uygulamayı bıraktığını söylese de,
01:15İran son protestolarda da kaçak Starlink sistemlerinin kullanıldığı belirtmişti.
Yorumlar

Önerilen