Oynatıcıya atlaAna içeriğe atla
Hatay'da 6 Şubat depremlerinde yaşanan isim karışıklığı sonrası sisteme ölü olarak girilen Ahmet Artan, sağlık kurumlarının kayıtlarında hala ölü gözüktüğü için sağlık raporu alamadı ve ehliyetini yenileyemediği için sürücü belgesiz araç kullanmaktan ceza yedi. Sistemsel hatanın düzeltilmesini isteyen Artan, "Trafik cezasına gelince yaşıyorum ama bazı şeylere gelince ölüyorum" dedi.

Kanalımıza Abone Oldunuz mu?
📌 http://bit.ly/IHA-Abone

Kahramanmaraş merkezli depremler Hatay'da büyük yıkıma yol açmış ve 25 bine yakın insan vefat etmişti. Asrın felaketine Narlıca Mahallesi'nde bulunan 3. kattaki evinde yakalanan 39 yaşındaki Ahmet Artan, yarım saatlik mücadelenin ardından mahsur kaldığı evinden kurtarıldı. Depremden yara almadan kurtulan Artan'ın mücadelesi, kayıtlara ölü olarak işlenmesiyle başladı. Depremzede vatandaş, kendisiyle aynı ismi, soy ismi taşıyan ve baba isimleri aynı olan ve depremde ölen vatandaş yerine sisteme ölü olarak girildi. İsim karmaşası sonrası devlet kurumlarının birçoğunda hala 'ölü' olarak gözüken Artan, banka işlemlerinde sistemdeki hatayı düzeltebilse de sağlık kurumları sisteminde 'Kişi ölüdür, işlem yapılamaz' uyarısıyla karşı karşıya kalıyor. Süresi dolan ehliyetini yenilemek için sağlık raporuna ihtiyacı olduğunu belirten Artan, rapor alamadığı için ehliyetini yenileyemiyor. Sistemsel hata yüzünden ehliyetsizlikten trafik cezası uygulanan Artan, 'trafik cezasına gelince yaşıyorum ama bazı şeylere gelince ölüyorum' sözleriyle hatanın en kısa zamanda çözülmesini istediğini söyledi.

"Bu hatanın en kısa zamanda düzeltilmesini istiyorum"
Sistemde ölü gözüktüğü için aile hekiminden rapor alamadığını ve ehliyetini yenileyemediğini ifade eden Ahmet Artan, ehliyetsizlikten ceza yediğini belirterek "6 Şubat'ta depremde ‘ölü' olarak göstermişlerdi. Bu durum daha önce bankalarda ölü olarak gözüküyorduk ve bu hatayı düzelttiler. Ondan sonra devletimizin bazı kurumlarında hala ölü olarak gözüküyordum ve yine onu da düzelttiler. Şu anda benim ehliyetimin günü bitti ve yenilemek istiyorum. Hastaneye gidip sağlık raporu istedim ama beni aile hekimine yönlendiriyorlar. Aile hekimine gittiğim zaman ‘kaydınız yoktur, kişi ölü olarak gözüktüğü için kayıt yapamamaktadır' diye bir hata çıkıyor. Sağlık merkezine gittim. Sağlık merkezinde keza aynı şekilde ‘sistemde kişi ölüdür, işlem yapamaz' diye görünüyor. Dün hatta birçok arkadaşla görüştük, birçok yerde telefon açtık. Hatta ben CİMER'e şikayet dilekçesi olarak yazıp gönderdim. Sağlık Bakanlığımıza da burada Sağlık Merkezi'nde de bir dilekçe yazdım. İşte ‘bu hatanın bir an önce düzeltilmesini istiyorum' dedim. Şu an sadece sağlık ocakları ve sağlık kurumlarında ölü olarak hala gözüküyorum. Hatta ölüm tarihi olarak 06.02.2023 görünüyor. İnşallah bu hatayı düzeltirler. Çünkü şu an ehliyetimin günü bitmiş ve uzatamıyorum. Yarın öbür gün beni durdurup bana ceza yazmasınlar. Bundan bir hafta önce trafik cezası yedim. Trafik cezasına gelince yaşıyorum ama bazı şeylere gelince ölüyorum. Bu hatanın en kısa zamanda düzeltilmesini istiyorum. Çünkü çok ciddi bir şekilde mağdur oluyorum" dedi.

"Depremden bu yana lakabımız 'yaşayan ölü' olarak kaldı"
Sistemlerde ölü göründüğü için arkadaşları arasında ‘yaşayan ölü' olarak kendisine hitap edildiğini ifade eden Ahmet Artan, "O zamanlar kimsenin kimliği olmadığı için Ahmet Artan diye bir arkadaş vefat etmiş. Onun da babası adı Mehmet olmasıyla onu ölü göstereceklerine beni ölü göstermişlerdi. Bunu sonra düzelttik ama devletin hala bazı kurumlarını bu hatta düzeltilmemiş. Bu yüzden mağduriyet yaşıyorum. Örneğin dün daha oldu bu olay, ben dün sağlık kurumuna gittiğim zaman işte kendi kimliği verdiğimde ‘Ahmet Artan kişi ölüdür, işlem yapılamaz' diye bu şekilde çıktı. Aile hekimine gittim, aile hekimi ‘kaydın yok' dedi. ‘Kişi ölüdür, işlem yapılamamaktadır hatası' çıkıyor. Sağlık kurumlarında ben ölü olarak gözüküyorum" diye konuştu.
Bu hatanın bir an önce düzeltilmesini isteyen Artan, "Depremden bu yana lakabımız ‘yaşayan ölü' olarak kaldı ve arkadaşlarım ‘yaşayan ölü' diyorlar. Şu an böyle baktığı zaman bazen komik gibi geliyor ama çok ciddi ben mağduriyetler yaşıyorum" ifadelerini kullandı.

#haber #sondakika #gündem

-----------------------------------------------------------------------

Bir Çok Merak Edilen Konuda Uzman Görüşlerini Sizlerle Buluşturduğumuz İHA Aktüel Kanalımız 👇
📌 https://bit.ly/IHA-Aktuel

İhlas Haber Ajansı Resmi Web Sitesi
🌐 http://www.iha.com.tr

Sosyal Medya'dan Bizi Takip Edin!

📍 https://facebook.com/iha.com.tr
📍 https://twitter.com/ihacomtr
📍 https://instagram.com/ihacomtr/
📍 https://t.me/ihacomtr
📍 https://www.tiktok.com/@ihacomtr

Bize Ulaşmak İçin 👇
🌐 https://www.iha.com.tr/iletisim

Kategori

🗞
Haberler
Döküm
00:00Evet bu biri Hatal Park, biri de hız sınırını açmışım. Ondan ötürü ceza geldi.
00:08Mademki sistemde ben ölü olarak gözükmüyorum, bu ceza geliyor.
00:12Diğer kurumda niye ölü olarak gözüküyorum ben onu anlamış değilim.
00:15Ne zaman böyle bir tarihinde?
00:170-2-0-6-2023 yani 6 Şubat'tan beri hala ölü olarak gözüküyorum.
00:22Şimdi 6 Şubat'tan beri 0-6-02-2023'den beri beni depremde ölü olarak göstermişlerdi.
00:30Bunu daha önce bankalarda ölü olarak gözüküyorduk.
00:34Bahat'a düzelttiler. Ondan sonra devletimizin bazı kurumlarında ölü olarak gözüküyordum.
00:39Gene onu da düzelttiler.
00:40Ama şu an yani aradan 4 yılda hemen hemen geçmesine rağmen benim şu an ehliyetimin günü bitti.
00:46Ehliyetimi yenilmek istiyorum.
00:48Hastaneye gidip salık raporu istiyorum.
00:50Beni aile hekimine yönlendiriyorlar.
00:52Aile hekimine gittiğim zaman kaydınız yoktur.
00:55Kişi ölü olarak gözüktüğü için kayıt yapamamaktadır diye bir hata çıkıyor.
01:01Salık merkezine gittim.
01:02Salık merkezine de keza aynı şekilde.
01:04İşte kişi ölüdür.
01:05İşlem yapılamaz diye.
01:08Hala yani sistemi ölü olarak gözüküyorum.
01:10Dün hatta birçok arkadaşla görüştük.
01:14Birçok yere telefon açtık.
01:15Hatta ben CİMER'e şikayet dilekçesi olarak yazıp gönderdim.
01:19Sağlık Bakarlık'ta da burada hani sağlık merkezinde de bir dediği şey yazdım.
01:24İşte bu hatanın bir an önce düzeltilmesini istiyorum dedim.
01:27Yani şu an sadece ve sadece sağlık ocakları ve sağlık kurumlarında ölü olarak hala gözüküyorum.
01:32Hatta ölü tarihi 6 Şubat olarak gözüküyor.
01:362023 olarak gözüküyor.
01:38İnşallah bunu düzelttiler.
01:39Çünkü şu an ehliyetim günü bitmiş.
01:42Uzatamıyorum.
01:43Yani memur arkadaşlara söylüyorum.
01:45Hani yarın bir sürü gün beni durdurup bana ceza yazmasınlar.
01:48Ki zaten şöyle bir şey söyleyeyim.
01:49Bundan bir hafta önce şöyle belirteyim size.
01:53Ben trafik cızası yedim.
01:56Yani trafik cızasına gelince yaşıyorum.
01:59Ama bazı şeylere gelince ölüyorum.
02:01Bu nasıl oluyor bana onu anlamış değilim.
02:03Hani bir an önce bu hatanın düzeltilmesini istiyorum.
02:05Çok çok ciddi bir şekilde mağdur oluyorum.
02:08Ölü kişi ölüdür işlem yapılamaz diyor.
Yorumlar

Önerilen