- 6 saat önce
Kategori
🗞
HaberlerDöküm
00:00:00Merhabalar, günaydın. Beyaz TV ekranlarında 7. gün programıyla karşınızdayız.
00:00:05Ben Melis Sabahcı ve programın daimi konuğu Yusuf Alabarda ile birlikte.
00:00:09Yusuf Alabarda hoş geldiniz.
00:00:10Teşekkürler Melis'e, hoş bulduk. İyi yayınlar.
00:00:12İyi yayınlarımız olsun inşallah.
00:00:14Şimdi tabii Yusuf Bey biliyorsun ki gençlerin bir sınav heyecanı var.
00:00:18LGS.
00:00:19Evet.
00:00:20Tabii oradan başlayalım isterim.
00:00:22Çünkü LGS ile ilgili çok fazla da aslında sosyal medyada gündemler var.
00:00:27Bir paylaşım benim dikkatimi çekti.
00:00:30Yani bir kız işte LGS sınavına giriyor ve annesi de matematik öğretmeni ama aynı zamanda da veli.
00:00:37Fakat kızının 5 yanlış yapmasına bir tepki gösteriyor.
00:00:42Tabii ben şaşırdım ama bir videomuz var. İzleyelim yorumunuzu alacağım.
00:00:46Verelim lütfen.
00:00:48Yanlış ne? Hiçbir eğitim almayan, hiçbir çaba göstermeyen çocuğun yapacağı 5 yanlışı.
00:00:54Yavrum şimdi insanlara da rezil oldum. Ben insan içine çıkıyorum ya. Rezil olduk ya.
00:01:00İnşallah besketer bir sonuç gelir.
00:01:04Şimdi tabii siz de görüyorsunuz Yusuf Bey diyor ki 5 yanlış yapmış.
00:01:10İşte 5 yanlış yaptığı için de tabii kıza çok fazla tepki gösteriyor.
00:01:13Bu bir velinin gösterebileceği normal bir tepki midir?
00:01:17Çünkü siz de aynı zamanda ebebeyinsiniz.
00:01:20Bebeyinsiniz. O niyetle soruyorum size. Normal mi sizce bu kadar tepki göstermesi?
00:01:25Şimdi öncelikli olarak ben anneler günü, babalar günü kutlayan bir adam değilim.
00:01:30Biraz da bunların dayatma olduğunu düşünürüm.
00:01:32Çünkü her gün analar günüdür.
00:01:34Her gün babalar günüdür.
00:01:35Cennet anaların ayağının altındadır.
00:01:36Bugün de babalar günü kutlanılıyor.
00:01:38Sadece şunu söylemek istiyorum.
00:01:41Yaşayan bütün şehit ve gazilerimizin babalarının ellerinden öpüyorum.
00:01:46Günleri kutlu olsun.
00:01:48Biz 365 gün evlatları olmaya talibiz diyerek suale öyle geçeyim.
00:01:52Şimdi insanlara ne derim kaygısı maalesef Türkiye'deki ruh halinden mütevellit acayip karmaşıklaşmış.
00:02:06İnsanlara ne derim?
00:02:07İnsan içine ne çıkacağım?
00:02:08Çocuğunun haleti ruhiyesi nedir?
00:02:11O konuyla ilgili nasıl bir güçlükle karşılaşmıştır konusu velinin kafasında zerre kadar yer almıyor.
00:02:17Komşusuna ne diyecek o?
00:02:19Çocuğunu yarıştırdığı diğer öğrencilerin velileriyle aynı ortama geldiğinde 5 yanlış yapmış bir öğrencinin ebeveyni olarak nasıl sıkıntıya gireceğini düşünüyor.
00:02:36Neden?
00:02:36Çünkü hayatı çoktan seçmeli 100 tane soruya sığdırmışlar.
00:02:40Bütün başarı kriteri bu 100 tane çoktan seçmeli 80 tane çoktan seçmeli sınavdaki soruya vermiş olduğun doğru cevap eşittir hayat
00:02:51başarısı.
00:02:52Ama öyle değil gerçek hayatta.
00:02:54Bana sordun ya ebeveynsin aynı zamanda diye.
00:02:57Bunu kendim hem yaşayarak gördüm hem de etrafımda izleyerek gördüm.
00:03:02Yani 5 yanlış yapmayı bırakın 20 yanlış yapan çocukların hayatta çok daha başarılı olabildiğini gördüm.
00:03:10Yaşamda IQ dediğimiz çocuklardaki ya da fertlerdeki zekayı ölçen şey kadar EQ dediğimiz emotional quantity yani duygusal zekanın yani insanlar
00:03:23ile iletişim kurabilen kendisiyle barışık evlatların hayatta daha da başarılı olduğunu gördüm.
00:03:31Dolayısıyla buradan baktığımızda bunlar anlamlı değil ama maalesef hala ebeveynler hayatın başarısını sınavlarda cevaplanan soru sayısıyla aynı görüyorlar.
00:03:44İlkokul birinci sınıfa giden çocukların velileri öğretmenlerine hocam nefes aldırmayın diye taleplerde bulunuyorlar.
00:03:54Yahu 6 yaşında çocuk neyinin nefes aldırması?
00:03:56Hocam 200 test verin 300 test verin ilkokul 3. sınıfa gidiyor çocuk 400 tane akşam soru çözsün falan okuldaki başarı
00:04:06elbet önemli okullar bir şeyleri kapabilmek açısından son derece kritik kurumlar.
00:04:12Ama 100 soruda 5 yanlış yaptın diye ben şimdi insanlara ne derim yavrum ben insanların içine çıkıyorum şeklindeki bir yanlış
00:04:20çok büyük bir hata.
00:04:22İleri de ileri de bunu çocuğunun mutsuzluğu üzerinden büyük bedeller ödeyerek o ebeveyn ödeyecek.
00:04:33Bir de şöyle bir durum var şimdi bazen o benim de dikkatimi çekiyor.
00:04:36Yani öğrenci istemediği alana ailesinin istediği için yönelmek zorunda kalıyor.
00:04:43Mesela o bölümü okumak istemiyor diyelim ama aile orayı zorluyor.
00:04:47O ne biliyor musun gerçekleşmemiş hayaller kendisi doktor olmak istemiş olamamış mühendis olmak istemiş olamamış pilot olmak istemiş olamamış.
00:04:54Bazılarının sosyal zekası vardır bazılarının da.
00:04:57Tabii ki çocuğu üzerinden onu zorlayarak sosyal zekası olan bir çocuğa mesela tutup illa doktor olacaksın diye onu yormak koşmak
00:05:07oldukça sıkıntılı sonuçlar tüketebiliyor.
00:05:11Şu çok önemli ama bunu sadece Milli Eğitim Bakanlığı'na da bırakamayız.
00:05:16Çocuğumuzun istidadı, eğilimi, başarılı olduğu şeyler neler bu hayatta?
00:05:21Yani iki tane çiviyi bir çeki çalıp çakamayan çocuklar var.
00:05:26Yani biraz bu konularla ilgili vakit geçirmek, AVM kültürünü geliştirmemek, dışarıda çocuklarla daha çok vakit harcamak, mutlu bireyler yetiştirebilmek hayattaki
00:05:36başarının garantisi.
00:05:37Bundan emin olabilirler. Maddi anlamdaki hayat başarısının da garantisi manevi anlamda da.
00:05:43Dolayısıyla şunu söylemiyorum çocuklar ders çalışmasını demiyorum, sınavlara girmesini demiyorum.
00:05:48Bir de şöyle bir şey var ya sınavlar kalkmalı. Böyle bir dünya yok.
00:05:51Son nefesine kadar hayat bir sınav. Sadece okulla alakalı söylemiyorum ben bunu elbette.
00:05:57Dolayısıyla sınavlar önümüzde hep olacak ama bu sınavları kendi içerimizde adeta Deli Efendi hipodromunda koşan beygirler gibi affedersiniz çocuklarımızı görüp
00:06:08kamçı üzerine kamçı daha hızlı daha fazla soru şeklinde getirdiğimizde hayat başarısıyla soru sayısının fazlalığının doğru orantılı olmadığını anladığımızda iş
00:06:21işten geçmiş oluyor.
00:06:22Yusuf Bey hemen diğer konuya geçeceğim diye şunu beklemek istiyorum. Ben mesela radyo, televizyon ve sinema okudum 4 yıl.
00:06:29Fakat benim okuduğum bölümde şu anda da çalıştığım iş tam aslında ona uygun bir iş okuduğum bölüm uygun.
00:06:36Fakat okuduğum bölümdeki derslerimle şu an yaşadığım hayattaki iş durumum aynı değil.
00:06:43Değil tabii ki herkes için yani mesela ben de kendi mesleğimden örnek vereyim ben emekli bir askerim 10 yıldan bu
00:06:49yana da basın yayın gazetecilik alanında faaliyet gösteriyorum.
00:06:53Mustafa Kemal Atatürk'ün güzel bir sözü vardır. Mektebe asli kıtadır.
00:06:57Yani harbiye de, harp okulunda, tıbbiye de, mülkiye de bir şeyler öğrenirsin ama gerçeği kaymakam çıkıp bir ilçeye kaymakam olduğunda
00:07:08daha iyi öğrenirsin.
00:07:09Tıbbiyeyi bilirsin ama hasta gelip sana kendini emanet ettiğinde daha iyi görürsün.
00:07:15Dolayısıyla şimdi okulda bir takım teorik bilgiler alıyorsunuz sevgili Melisa ama buraya geldiğinde bu işin mutfağında bizzat çalışarak çok daha
00:07:26farklı boyutlarını öğreniyorsunuz.
00:07:27Dolayısıyla teorisini iyi almak, okulları boş geçirmemek, kütüphaneleri doldurmak şarttır ama hayat kesintisiz Allah ne kadar ömür verdiyse bir öğrenme
00:07:38sürecidir.
00:07:38Lifetime learning diye bir şey var. Hayat boyu öğrenme. Herkes bunu kendine düstur edinmeli.
00:07:44Tabi hayatta her şeyden bir ders vermek gerekiyor diyelim.
00:07:47Peki şimdi Antalya'dan aslında bir görüntü getireceğiz.
00:07:50Çünkü biliyorsunuz ki milli maç özellikle bazı kafelerde, sokaklarda yayınlanıyor izlemek isteyenler için.
00:08:01Fakat Antalya'da bir işletmeci ile müşteri arasında çıkan bir tartışma var milli maç üzerinden.
00:08:07Bir onu sesli verelim üzerine konuşalım.
00:08:26Şimdi Antalya'da TRT'de yayınlanan milli maçtan para isteyen bir işletmeciyi az önce gördünüz.
00:08:32Müşteri arasında da tartışma çıkıyor fakat bu tartışmanın sonucunda da tabi Ticaret Bakanlığı işletmede zorunlu fiyat tarifesi bulunmadığını tespit ederek
00:08:41325.622 TL idari para cezası kesiyor.
00:08:47Şimdi tabi üslup çok önemli.
00:08:49Bunu konuşuruz.
00:08:50İşletmecinin üslubu üzerinden yorumunuzu merak ediyoruz.
00:08:52Önce üslubu üzerine kalk burası benim mekanım deme hakkınız yok.
00:08:55Mesela siz bir lokanta açtınız, restoran açtınız ya da başka berber dükkanı açtınız, kuaför açtınız hanımefendiler için.
00:09:03Sen giremezsin burası benim mekanım diyebilme özgürlüğüne sahip değilsin o mekan sana ait olduğu için.
00:09:09Lokantaya herkes girer ama sen giremezsin deme özgürlüğüne sahip değilsin.
00:09:14Kurallar bu şekilde işliyor çünkü.
00:09:16Dolayısıyla şimdi kendisine fazladan ücret talep edip de ödemeyen kişiyi kalk burası benim mekanım öyle yok.
00:09:22Sen bir kere kamuya hizmet veriyorsun.
00:09:25Bir fiyat tarifesi var.
00:09:27Açık bir restoran, kafe her neyse.
00:09:30Oraya gelen her müşteriyi kabul etmek durumundasın.
00:09:34Müşteriler üzerinden dil, cinsiyet, mezhep, meşrep ayrımı gözeterekten işte buraya şu şehirliler giremez.
00:09:43Buraya bayanlar giremez.
00:09:45Yani özel bir bayan erkek ayrımı güdülen bir şey değilse diyemezsin.
00:09:50Dolayısıyla bu bir kere bundan dolayı bir ceza işlem mutlaka yapılması lazım.
00:09:55İkincisi sizin bir zorunlu fiyat tarifinizin olması lazım.
00:09:59Menü dediğimiz işte insanlar oturduğunda sizin de birçok programda da konuştuğumuz o menü var mı?
00:10:04O çok kritik zorunlu fiyat tarifesi.
00:10:06Yani ben oraya müşteri olarak oturduğumda içtiğim bir çayın, yediğim bir yemeğin fiyatının ne olduğunu göreceğim.
00:10:14Yani çünkü alışveriş nedir?
00:10:16Alanın da verenin de rızası üzerine tesis edilmiş bir şeydir.
00:10:20Girdim oraya baktım.
00:10:22Ne kadar bir kahve içeceğim mesela arkadaşımla beraber.
00:10:25150 liradan iki kahve 300 lira gördüm.
00:10:28Sipariş verdim.
00:10:29Sen bana TRT'de o maçı izlediğim için 150 lira ama bir de üstüne maç parası kesiyorum diyemezsin.
00:10:36Çünkü sen o maçı orada zaten bir hizmet olarak sunuyorsun.
00:10:40Televizyonu kapatabilirsin, maç yayını vermeyebilirsin.
00:10:43Ona bir şey diyemez kimse.
00:10:44Evet.
00:10:45Ama maçı izlettiğinden mütevellit ekstra para talep edemezsin.
00:10:49Niye? Sonu gelmez.
00:10:50Klima çalışıyor 25 lira.
00:10:52Efendim çiçek aldım bak kenarlara çiçek koydum.
00:10:5530 lirada göz güzelliği için gibi.
00:10:57Bu işin sonu ve limiti gelmez sevgili bilgisayar.
00:11:00Burada sen kimsin kelimesi çok çirkin bir kelime.
00:11:02Tabii.
00:11:02Çünkü mesela yani kişisine göre muameleyi...
00:11:05Tabii.
00:11:05Bir de yığarım bütün polisi buraya falan.
00:11:07Öyle bir şey vardı gerçekten.
00:11:08Polisinin emir kulun falan mı yani?
00:11:10Nasıl? Hadi yığda görelim.
00:11:11Hadi yığda görelim.
00:11:12Aslında onları daha çok ceza kesilir.
00:11:14Tabii tabii tabii bu cümleler doğru cümleler değil.
00:11:16Bu şöyle oluyor değil mi?
00:11:16O zaman karşısındaki kişiyi beğenmiyor ve atıyorum bürokrat gelseydi ona göre bir muamelemi gösterecekler.
00:11:22Burada beğenmemesinden ziyade para vermiyor.
00:11:25TRT maçını izlerken...
00:11:26Vermeyebilir.
00:11:27E işte vermeyebilir.
00:11:28Zorunlu fiyat tarifesine bakacak.
00:11:31Ne içtiyse onun parasını ödeyecek.
00:11:32Ne 1 TL'ye fazla ne 1 TL'ye eksik.
00:11:35Ha gönlünden koptu, bahşiş verdi.
00:11:37Bu ayrı bir konu zaten.
00:11:38Konuşmaya gerek yok.
00:11:39Burada ama Müsup Bey siz şey dediniz ya menü olma zorunluluğu var dediniz ya.
00:11:43Bir de restoranlarda bu QR kod sistemi var.
00:11:47Onun mesela değiştirilmesini ben buradan rica ediyorum.
00:11:50Çünkü onun üzerinde dolandırıcılık yapılmaya başlanmış o QR kodlar üzerinden.
00:11:54Ya biliyorsun pandemiyle birlikte hayatımıza girdi.
00:11:56Hani insanlar elden ele dolaşmasın falan diye.
00:11:59Daha sonra da işletmecilere QR kat üzerinden okunup oradaki fiyat güncellemeleri için yeni menü çıkartma zorunluluğu olmadan dijitalden düzenleyip herkes
00:12:09oradan baksına geldi.
00:12:10Bir de şöyle bir şey dolandırıcılık başladığı gibi yani mesela 80 yaşındaki bir amcayı düşün.
00:12:16Restorana gitti amca çıkar QR kod oku.
00:12:19Şimdi benim anneme QR kod oku desen oturduğu bir yerde bakar yani size.
00:12:23Doğru.
00:12:24Dolayısıyla bu anlamda da mutlak surette hani fiyatları olmasa bile yanında fiyatları QR kodlu olsa bile ne sunabileceğinin bir menüsünün
00:12:32olması lazım.
00:12:33Peki maaşları konuşalım dilerseniz biraz.
00:12:35Çünkü gerçekten aslında vatandaşın merak ettiği konulardan birisi bu beş aylık enflasyon rakamları sonrasında kesinleşen SSK ve Bağkur emekli maaş
00:12:44zam oranı %16.60 oldu Yusuf Bey.
00:12:47Buradan konuşalım isterseniz.
00:12:49Nasıl yorumlarsınız?
00:12:51Şimdi ben buraya gelmeden önce baktım bu maaş konusuyla alakalı sevgili Melisa.
00:12:56Türkiye'deki en düşük emekli maaşı 20 bin lira ortalama emekli maaşı da 28 bin lira.
00:13:01Yani herkes 20 bin lira almıyor 50 bin lira alan da var 20 bin lira da alan var ortalaması da
00:13:0628 bine geliyor yaklaşık olarak da 17 milyon emekli var.
00:13:11Şimdi buradan baktığımızda önümüzdeki Temmuz ayında muhtemel çıkabilecek enflasyonu da dahil ettiğinizde %18.1'lik bir 6 aylık artış gerçekleşecek.
00:13:22Bu da en düşük emekli maaşını 20 bin liradan 23 bin 700 lira noktalarına falan getirecek.
00:13:28Kaba tasnif söylüyoruz tabi bunları farklı tahakkuk edebilir.
00:13:32Tabi bununla ilgili rasyonel bir hesaplama sistemi getirmişler.
00:13:35Dolayısıyla bu hiç olmazsa öngörülebilirlik anlamında önemli.
00:13:39Yani insanlar 6 ay dolduktan sonra hangi ortalamada bir ekstradan maaş zammı alacaklarını kestirebiliyorlar.
00:13:50Ama burada en kritik olan konu bu 20 bin lira emeklinin geçinebilmesi açısından yeterli mi yetersiz mi?
00:13:58Yeterli mi?
00:13:58Değil tabi ki.
00:13:59Özellikle de büyük şehirlerde yaşıyorsanız ve bir de eviniz kiradaysa bu konuyla alakalı büyük müşkülatınız var.
00:14:07Ama onu da şey yaptım.
00:14:08Yani Türkiye'de kirada oturan hane sayısı %27 sevgili Melisa.
00:14:15%73'ü Türk halkının kendi evinde oturuyor.
00:14:19Bu önemli bir kriter.
00:14:20Yani emekli maaşının dışında tartışılması gereken bir husus.
00:14:24Emekli maaşıyla ilişkilendirilmemesi gereken bir husus ama emekli maaşınızda ev kirası ödüyorsanız hakatan müşkülattasınız.
00:14:33%73 o yüzden Türk halkının ya kendi evinde oturuyor ya da kendi evini kiraya vermiş başka bir kirada oturuyor.
00:14:41Ama bir geliri var oradan.
00:14:42Şimdi bu neyin sonucu?
00:14:45Dünyada mekan ahirette iman diye bir tabir var.
00:14:48Türk halkının arasında ağzında çok dolaşır bu.
00:14:51Hakikaten de başını sokacak bir evinin olması çok kıymetli.
00:14:55Ama yüzde kiralar çok yüksek.
00:14:57İşte o yüzden söylüyorum yani yüzde 73'ü kendi evinde oturduğu için biz bu sıkıntı emekli maaşı düşük.
00:15:04Yüzde 73'ü değil de Avrupa'daki oranlarda olduğu gibi kırklarda seyreden bir kendi evinde oturma oranı çıksa o zaman çok
00:15:12daha sıkıntılarla karşı karşıya kalacağız.
00:15:14Bu bir ikincisi özellikle son birkaç yıldan bu yana dar gelirli aileleri ev sahibi yapabilmek için TOKİ'nin ortaya koymuş
00:15:24olduğu projeler gerçekten çok kıymetli.
00:15:27Eğer 20 bin lira gibi oldukça düşük olduğuna benim de kani olduğum emekli maaşıyla geçinmek istemiyorsanız ve zorlukla yaşamak istemiyorsanız
00:15:36onu daha şimdiden planlayıp genç yaşta 20'li yaşlarda 30'lu yaşlarda çünkü 6 bin lira 7 bin lira gibi
00:15:44geri ödemesi olan 2 artı 1'ler falan sunuyor TOKİ.
00:15:47Yani ödenebilir miktarlar bunlar 6-7 bin lira gibi.
00:15:51Bu emekli maaşını yarın elinize aldığınızda size oldukça rahatlatıcı bir gelecekte sunabilir.
00:15:59Ama şöyle bu nereden kaynaklandı? İsterseniz ben biraz taşlanmayı da göze alaraktan bir 1-2 cümle edeyim.
00:16:08Neden?
00:16:08Estağfurullah öyle düşünün değil mi?
00:16:09Şimdi sevgili Melis Hacım sen o zaman dünyada yoktun.
00:16:12Süleyman Demirel Akisar Meydanı'na çıktı elinde FETÖ şapkasıyla 90'lı yılların hemen başında.
00:16:20Dedi ki tütüne ana vatan partisi kaç lira veriyorsa ben şu kadar fazlasını veriyorum dedi.
00:16:26O tütün ki kullanılmayıp halktan alınır daha sonra da fazla olarak depolarda durduğu için de imha edilirdi.
00:16:34Ve devletin kasası bununla ilgili yorulurdu.
00:16:37Ve ona siz hükümet kaç lira veriyorsa şu kadar fazlasını veriyorum dedi.
00:16:42Daha asıl bombaya gelelim.
00:16:4438 yaşında kadınları 40 yaşında da erkeklere emekli edeceğim dedi.
00:16:48Ve dediğini de yaptı.
00:16:51Kadınlar için 38, erkekler için 40 ya da 45 yaşında emeklilikle ilgili konu gündeme geldi.
00:16:57Dünyada 38 yaşında emekli edilmiş vatandaşlarının yaşadığı bir ülkede SGK sisteminin çökmemesi mümkün değil.
00:17:08Bak benim ablam 38 yaşında emekli oldu.
00:17:1233, 63 doğumlu.
00:17:13Çok erken bir yaş.
00:17:14Tabii ki 2001 yılında emekli oldu.
00:17:1663 doğumludur benim ablam.
00:17:182001 yılında emekli oldu.
00:17:20Onun suçu değil yani böyle bir düzenleme yapılmış.
00:17:23Ben kendim de yani erken yaş denilebilecek bir yaşta emekli oldum.
00:17:28Bu benim suçum değil.
00:17:29Siz EYT'den olmadın mı?
00:17:30Hayır olmadım.
00:17:31Şimdi bu yürümeyince kademelendirme getirdiler.
00:17:36O da EYT'yi getirdi.
00:17:38EYT'nin normal şartlar altında o insanlara kademe getirildiği için alacağı bir onların anasının aküstü gibi hakkıydı.
00:17:46Fakat EYT çıkartıldığında da 17 milyon emekliliğe yaklaşıyordu nüfusunuz.
00:17:51Bu da hemen hemen her bir buçuk çalışanın bir çalışanı desteklediği bir sistem.
00:17:58Dünyadaki modern sistemler diyor ki 4 kişi çalışacak 1 kişi emekli olacak.
00:18:03Şimdi ben hafta sonu Fransa'daydım.
00:18:06İnsanlar 60 kadınlarda 65 yaşına kadar da erkekler mecburi olarak çalışıyor.
00:18:11Şimdi diyor ki bizdeki arkadaşlar ya ben emekli oldum kaç yaşında emekli oldum?
00:18:16Örnek olsun diye söylüyorum.
00:18:17Bu asla onların suçu değil bak tekrar söylüyorum.
00:18:1947 yaşında emekli oldum.
00:18:21Ne kadar maaş alıyorsun?
00:18:2224 bin lira alıyorum ve bu bana yetmiyor.
00:18:24Ya da işte emekli öğretmen haklı ne kadar maaş alıyorsun?
00:18:2935-40 bin lira civarında bir maaş alıyorum bu da bana yetmiyor.
00:18:32Ama şu Avrupa'ya örnek gösteriyorlar.
00:18:35İşte Avrupa'da bir kişi şu kadar maaş alıyor bu kadar.
00:18:3760 yaşında adam emekli oluyor.
00:18:39Önceden şunu söylüyorlardı.
00:18:41Avrupa'daki yaşam ömrü ile Türkiye'deki ömür ortalama yaşam ömrü bir mi?
00:18:49Evet şu an bir.
00:18:50Yani Türkiye'deki ortalama kadın ve erkekteki yaşam ortalamasıyla örnek olsun gidin işte bakın İngiltere'deki insanın ortalama yaşam ömrü hemen hemen
00:19:01aynı.
00:19:02Şimdi dolayısıyla ne oldu?
00:19:03EYT konusu gündeme gelince Kemal Kılıçdaroğlu çıktı ki biz dedi iktidara geldiğimizde EYT'yi vereceğiz.
00:19:10Milyonlarca insan güzel bir fırsat siyaset bir kere daha popülizmin içine düşmüş.
00:19:16Ama çok büyük bir külfet.
00:19:17Kemal Kılıçdaroğlu bunu söyleyince hükümet dedi ki tamam o veriyorsa o zaman biz de vereceğiz.
00:19:25Şimdi o zamanlar ağzına bant yapıştırıp EYT konusunda ağzından tek cümle çıkmamış olanlar ki ben gazetelerindeki yazıyla da sabittir bu
00:19:35konunun SGK sistemini büyük sıkıntıya sokacağını söyledim.
00:19:39E şimdi 20 bin lira en düşük emekli maaşı insanlara haklı olarak yetmiyor.
00:19:44Ama sebebi bu.
00:19:45Yani bir şeyin sebep sonuç ilişkisi kurulabiliyorsa bununla ilgili hiçbir sıkıntı yoktur.
00:19:51Yani biz pandemi gördük işte EYT bunların hepsi bir arada baktığımızda deprem.
00:19:55Hep 100 milyar dolar ağzından.
00:19:57Ve bunlara rağmen bir de gerçekten deprem bölgesinde gerçekten konutlar yetiştirildi.
00:20:03Şu an işte mucize yaşanıyor.
00:20:04Yani insanlara 20 bin lira çok elbette demiyorum bak tekrar tekrar söylüyorum ama 17 milyon insana SGK üzerinden maaş ödemiyorsunuz.
00:20:14Bütçeden takviye ederek ödüyorsunuz ve dolayısıyla bununla da açık oluyor.
00:20:18Böyle bir durumdayız.
00:20:20Bunun daha iyi düzeylere gelmesi kendi içerisinde şu şekilde mümkün.
00:20:25Şimdi biliyorsunuz artık emeklilik yaşı daha yukarılara çekildi.
00:20:28Bu sistemin taviz vermeksizin uygulanması lazım bir.
00:20:33İkincisi bu ülkeye dışarıdan girdi gerekiyor.
00:20:36Nasıl bir girdi gerekiyor?
00:20:37Mesela bizim enerji açığından dolayı her yıl verdiğimiz açık 65-70 milyar dolar arası.
00:20:45Artısı eksisi oluyor yıllara göre.
00:20:47Eğer siz Somali'de petrol bulur.
00:20:50Somali devletiyle kazan kazan çerçevesinde, Nibya halkıyla kazan kazan çerçevesinde,
00:20:56farklı ülkelerde, Venezuela ile kazan kazan çerçevesinde bu ülkenin enerji açığını da giderecek şekilde
00:21:03petrol, doğalgaz 2050 ile 60'lı yıllara kadar bu ülkeyi akacak şekilde geliştirirseniz
00:21:1060-70 milyar dolarda enerjiden kaynaklanan cari açıya örnek olsun diye bunu söylüyorum düşürürseniz
00:21:16o zaman 20 bin lira değil de 30 bin lira verirsiniz.
00:21:20Yani şimdi geçtiğimiz gün, hafta içerisinde bir şoför Uber'de, Paris'te, Göksel Bey, buradan da kendisine selam olsun,
00:21:29işte Fransa'da bazı uygulamaların neden iyi olup Türkiye'de iyi olmadığını sorguladı.
00:21:35İyi de Paris'in elektrik ihtiyacının %80'inden fazlası, Fransa'nın %70'i,
00:21:41karanlıklar içinde yatan Nijer'in ranyumuyla sağlanıyor.
00:21:45Dolayısıyla siz kendi vatandaşınıza 3-5 kuruş da olsa Türkiye ile mukayese edildiğinde daha fazla verebiliyorsunuz.
00:21:52Çünkü sömürmeye devam ediyorsunuz.
00:21:54Türkiye bu noktaya Türk milletinin alnının teriyle gelmiştir.
00:22:00Dolayısıyla evet bu maaş azdır, sebep-sonuç ilişkisi de budur.
00:22:04Bunu kurmadığınız takdirde ne söylerseniz söyleyeyim.
00:22:07Popülizm yapılabilir.
00:22:09Yani derler ki işte makam arabalarını böyle almazsanız, makam arabalarının tamamını satsanız,
00:22:16ki ben de lükse karşıyım o konularla alakalı, emekli maaşlarında 500 lira bile oynatamazsınız.
00:22:23Yani bu konuyla ilgili de popülizm yapılıyor.
00:22:25Ama belediyeler mesela SGK'ya olan borçlarını öderlerse.
00:22:29Ya işte belediye SGK'ya borcunu ödememezlik yapması belediyeler açısından ağızlarını kapatıp utanmaları gereken bir şeyken.
00:22:38Diyor ki ya diyor hükümet bizi diyor silkelediği için ben sana hizmet veremiyorum.
00:22:42Ne demek yani şunu mu söylüyorsun?
00:22:44Belediyede 29 bin çalışanı Ankara'da 60 bin duvarına yaslamışsın.
00:22:49Diyorsun ki ben bunlara maaşı şu kadar veririm ama SGK'sını vermem.
00:22:54Böyle şey olabilir mi?
00:22:55O havuza o para giderse emekliye gidecek.
00:22:57Onun yerine ne veririm? Onun yerine çorba veririm.
00:22:59Çorba verme. SGK'sını yatır.
00:23:02Yatırmak zaten boynunun borcu.
00:23:04Ama maalesef yüzsüzlük artık öyle bir noktaya geldi ki bazı konularda Türkiye'de.
00:23:10İnsanlar ağzından çıkan laftan dolayı utanmaları aslında gerektiği konusunu akıl dahi etmek istemiyorlar.
00:23:17Maalesef kendi kitlelerine de bunu yediriyorlar.
00:23:20Yani şunu söylemeleri lazım.
00:23:21Hangi partinin belediye başkanı olursa olsun senin SGK'ya ödenmemiş borcun var bunu Sosyal Güvenlik Kurumu, Çalışma Bakanlığı talep ettiğinde
00:23:31bunu şikayet konusu haline getirip bir de benim karşıma çıkabiliyorsan sana yazıklar olsun denmesi lazım.
00:23:37Kesinlikle. Peki. Şimdi sevgili izleyenler siz ne düşünüyorsunuz? Lütfen bize yazın biz bir diğer konuya geçelim.
00:23:43Biliyorsunuz ki artık yaz dönemine geçiş yaptık Yusuf Bey.
00:23:46Tabii yaz dönemine geçiş yapınca da haliyle herkes tabii çıkacağı tatili düşünmeye başladı çıkacak olanlar.
00:23:54Fakat gündemde şöyle bir konu var tartışılıyor.
00:23:58Şimdi tatile kredi çekilip gidilir mi? Sorusu çok fazla gündem oldu.
00:24:02Sevgili izleyenler bu konuyla ilgili siz ne düşünüyorsunuz?
00:24:04O sırada bununla ilgili bir videomuz var. Onu bir verelim ekrana lütfen.
00:24:09Tatile gidilebilir. Dünyaya bir kere geliyoruz.
00:24:12Yani bir hafta fethiye de olmak iki ay stres çekmeye değer bir şey.
00:24:15Krediyle hastaneye gidiliyor niye tatile gidilmiyor gibi yani.
00:24:18İnsanlar on iki ay taksi kredi çekip on beş gün tatil yapıyor.
00:24:22Yusuf Bey kredi çekip tatile gider misiniz?
00:24:26Ben asla gitmem gitmedim de gitmemelerini de tavsiye ediyorum ama
00:24:30dünya toz ve gazdan ibaretti diye bütün suallerinizi cevaplamaya başlıyorum ya böyle çok önlere alıp.
00:24:37Yani şöyle tatil nedir kavramı bir kere muallak Türkiye'de.
00:24:41Dayatılmış bir gerçeklik var.
00:24:43O da ne?
00:24:43Tatile mi gitmek istiyorsun?
00:24:45Peki çeşmeye gittin mi?
00:24:46Bodrum'a gittin mi?
00:24:48Marmaris'e gittin mi?
00:24:49O zaman sen tatile gitmemişsin adam dese ki ya ben bu tatilde Karadeniz'deki yaylaları gezdim
00:24:55ya da Mezopotamya'nın dünya mirasına önemli eserler bırakmış Diyar-ı Bekir'i, Urfa'yı, Antep'i gezdim falan dese
00:25:04ya da işte küş tatili anlamında Hakkari'de Kaya'a gittim dese bunu tatilden bile saymıyor.
00:25:10Uludağ'a gideceksin, Bodrum'a gideceksin, Marmaris'e gideceksin, Alaçatı'ya gideceksin.
00:25:15Metrekare'ye 8 kişi düşen o caddede yürüyüp arkandaki adamın nefesini ensende hissedeceksin.
00:25:22Tatil diye ben buna verim diyen bir kitle var.
00:25:25Ben tatil paradigmalarını değiştirmeleri...
00:25:26Hoş mu yani? Sosyal medyada paylaşma isteği mi?
00:25:29Tabii çok müthiş pompaladı bu işi.
00:25:31Yani yakıtına şey ateşine yakıt ekledi, harladı.
00:25:36Böyle olunca da o gidiyor ben niye gidemiyorum konusuna geldi.
00:25:39Ve insanlar tatil ama ben şunu biliyorum.
00:25:43Stok yapanlar var.
00:25:43Çok var benim kendi arkadaşlarımın içerisinde.
00:25:46Mesela 3 günlük tatil yapıyorlar.
00:25:47Özür diliyorum sözünüzü kesiyorum.
00:25:48İsterbileceğim.
00:25:483 günlük tatil yapıyorlar ama sanki bir ay yapmışçasına telefonlarına stok yapıyorlar ve onu paylaşıyorlar.
00:25:54İşte şimdi bunun sonucunda da 5 günlük tatil için bir sene para ödenir mi?
00:26:01Tabii 10 günlük tatil için gidiyorsunuz bankadan 200 bin lira para çekiyorsunuz.
00:26:05Sonra onu faiziyle beraber 30 bin lira 40 bin lira olarak ödüyorsunuz.
00:26:09Biraz önce ben ne dedim?
00:26:10Toki dedim genç yaşta olanlara çok uygun şartlarda kredi veriyor devlet.
00:26:18Ayrıca Toki'nin de 7-8 bin lira gibi büyük şehirlerde bile sahip olabileceğiniz evler var.
00:26:2320-30 bin lira tatil kredisi ödemek yerine 8-10 bin lira ev aldığınız takdirde çok daha hayat ileride size
00:26:31farklı sayfalar açar.
00:26:32İşte biraz önce söyledim ya Türkiye'de emekli olanların %73'ü kendi evinde oturuyor emekli ya da çalışan fark etmiyor.
00:26:41Bu %27'lik gruba girmek istemiyorsan tatile giderken kredi çekme kendine ev al.
00:26:46Kendine arsa al.
00:26:47Küçük yatırımlar yap.
00:26:49Dolayısıyla ben tatilin herkesin hakkı olduğuna inanıyorum.
00:26:53Tatil paradigmasının gözden geçirilmesi gerektiğini söylüyorum.
00:26:56Adam şöyle diyor ki ölmeden önce görmeniz gereken yerler diye bir tabir var ya onu değiştirmişler görmeden önce ölmeniz gereken
00:27:06yerler.
00:27:06Yazmış oraya Çorum, Yozgat gittin mi hiç Çorum'a gittin mi hiç Hitit medeniyetini gördün mü?
00:27:12İnsanlar ta Japonya'dan geliyor görüyor ama bu ülkede kendisini beyaz zanneden aşağılık kompleksiyle mağlul isimler bu lafları paylaşarak
00:27:21Anadolu'nun kadim şehirlerini bu şekilde aşağıladıkları için insanlar Ilgaz Dağı'nda bir tatil yapmayı hiç akıllarından geçirmiyorlar.
00:27:30Antep'e gideyim de göreyim demeyi akıllarından geçirmiyorlar.
00:27:33Mardin'e git, Urfa'ya git, Diyarı Bekir'e git, Kışın Hakkari'ye git, Karadeniz yaylalarına git.
00:27:38Yok arkadaş illa ben gideceğim o Ege'deki şeye oraya da gitmeyin demiyorum ben kendime geleyim.
00:27:44Ama kardeşim yani bir metre karenin içerisinde on kişisiniz adam sarımsaklı yemek yemiş affınıza sığınıyorum.
00:27:50Arkasında nefesimi hissediyorum ben bunları yaşadım.
00:27:54Ya bu dedim bu nasıl bir şey nasıl bir ruh hali beni kessen götüremezsin öldürsen götüremezsin öyle bir yere.
00:28:00Ben Bodrum'a gitmez misiniz?
00:28:01Ya ben Bodrum'a ömrü ahir hayatımda iki kez gittim iki kez gittim bir tanesinde çok sevdiğim bir arkadaşım var
00:28:10selam olsun Erhan.
00:28:11Erhan çok güzel bir işletmesi var ondan sonra onun daveti üzerine bir 48 saat durup geldim ben öyle bir denizin
00:28:17kenarında göbeğimi kumunun üzerine koyacağım.
00:28:20Bir ay boyunca orada yatacağım böyle bir şey benim ölüm fermanım demek.
00:28:24Yani bunu.
00:28:24Şöyle ben artık bir şeydenin artık gösteriş için yapıldığını düşünüyorum.
00:28:27Tabii ki.
00:28:28Aslında herkes kendi bütçesini durumunu bilerek bir de gençlerde de şu var onu fark ettim.
00:28:34Hepsini tabii ki baz almıyorum ama aileyi çok zorluyorlar.
00:28:38Mesela son telefon çıkıyor işte bir markanın biliyorsunuz.
00:28:42Kredi çekip alınsın yeter ki de alınsın diyenler var.
00:28:46Ya işte bu özentiden dolayı çocuklar da istiyor baba diyor işte bilmem kimler denize gitmişler biz gitmeyecek miyiz?
00:28:52Yani ben ailelerin çocuklarının denize götürmesini falan istiyorum elbette.
00:28:57Ama şöyle olabilir mütevazi bir tatil kış ayı içerisinde 3-5 kuruş bir kenara koyarsın güzel bir otelde güzel bir
00:29:06pansiyonda kendinize yer ayıttırırsınız.
00:29:08Dört gün beş gün çocuklar havuza girer denize girer gelirsiniz.
00:29:11Ama arkadaş yani bu ne hale gelmiş yani?
00:29:14Kredi çekip gitmezsin.
00:29:15Yani bu kadar olmaz.
00:29:16Sadece kredi değil kredi kartına taksitle yapıyorlar tabii ki bir de onu bir yıl boyunca ödüyorlar.
00:29:21Bilmiyorum değer mi değmez mi?
00:29:23Sevgili izleyenler siz ne düşünüyorsunuz?
00:29:25Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.
00:29:26Peki Yusuf Et biliyorsunuz Türkiye genelinde YKS'nin ilk oturumu olan TYT sınavı gerçekleştirildi.
00:29:34Bu senede biz...
00:29:35Bugün de hatta alan sınavı vardı.
00:29:36Evet şimdi tabii bu senede biz şunu gördük yine yani sınava geç kalan ve geç kaldığı için sınava giriş yapamayan
00:29:44öğrencileri gördük.
00:29:46Tabii burada karşımıza şu çıkıyor yani hayatınızın en önemli sınavı çünkü gerçekten belki de uzun bir emek veriyorsunuz.
00:29:56O sınava girmek için çalışıyorsunuz aileniz de sizinle beraber gayret gösteriyor.
00:30:00Yani sınav yerini karıştırmak, sınava geç kalmak yani bunlar bilmiyorum olur mu?
00:30:09Bence olmaz.
00:30:11Olmamalı.
00:30:11Sağlık veya çok elzem bir durum olmadığı sürece hayatlarını belirleyecek bir sınava geç kalmayı ben anlayamıyorum.
00:30:19Siz nasıl yorumlarınız?
00:30:20Kesinlikle ben o görüntüleri izledim.
00:30:22İki dakikadan bir şey mi olur?
00:30:23Ne olacak bu çocuğun hayatı bu iki dakikaya bağlıydı?
00:30:26İki dakika başına bir şey gelmiş.
00:30:28Neden almıyorsunuz?
00:30:29Bu kabul edilebilir mi şeklinde birçok fikir var bu konuyla ilgili.
00:30:33O zaman ben sana sorayım.
00:30:3510.45'de başlamayalım.
00:30:3610.51'de başlayalım.
00:30:38O zaman da 12 diyeceğiz haftaya.
00:30:40Ertesi hafta 10.49'da başlayalım.
00:30:42Seyirci 10.45'de 7. gün programı diye televizyonun karşısına otursun.
00:30:47Bir gün 10.49'da başlasın.
00:30:49Bir gün 10.52'de başlasın.
00:30:50Bu kabul edilebilir bir şey mi?
00:30:52Disiplin ve zamana riayet konusu modern insanın sahip olması gereken en önemli hasletlerden bir tanesi.
00:30:59Şimdi diyelim ki 3 dakika içinde gecikenleri aldınız.
00:31:03Bu sefer 4. dakikasında gelenlere 1 dakikayla mı kaybettim tartışması yaşanacak.
00:31:08Çünkü geç gelen son 3 dakikada kişileri aldıysan 4. dakikada gelen 1 dakikayla gecikmiş oluyor.
00:31:15Bu kabul edilebilir bir şey değil.
00:31:16Dolayısıyla zaten ömrünü hayatını adayacağı çok başarılı bir dönemeç noktası olan bu sınava zamanında kendini hazırlayıp yarım saat önceden orada
00:31:28olacak şekilde planlama yapıp oraya gelmiyorsan zaten sen hayata 10.0 geriden başlıyorsun demektir.
00:31:36Benim buradan gençlere tavsiyem şu.
00:31:38Bu türden sınavlar olduğunda kendi izlediğim metot da budur.
00:31:42Birkaç gün öncesinden oraya neyle gidebilirim?
00:31:45Park yeri var mı?
00:31:46Yolun kalabalık durumu nasıl olabilir?
00:31:49Efendime söyleyeyim.
00:31:50Buraya geldiğimde işte hangi yolu takip edeceğim?
00:31:53Hangi sokakta okula gideceğim?
00:31:55Gidin görün kardeşim.
00:31:57Artık teknoloji gelişti bir de şu telefonları elimize aldığımızda o adresi girdiğimizde örneğin Google Map'e girdiniz ve baktınız.
00:32:07Zaten %99 doğruluk oranıyla kaç dakika içerisinde yolun kalabalık durumuna göre ulaşabileceğinizi size söylüyor.
00:32:15Söyledi.
00:32:16Sınav 11'de sizin evden yarım saat önceden çıkmanız lazım.
00:32:20Yarım saatlik mesafe siz bir saat önceden çıkın.
00:32:23Buraya bakın.
00:32:24Yani ben günlük yaşantısı çok yoğun bir insan olarak havalimanına gidişlerim, hastaneye, postaneye gidişlerim mutlak suretle planlı, tanzimli ve şuraya
00:32:35göre işletmek durumundayım.
00:32:36Aksi takdirde yetişemezsiniz.
00:32:38Benim mesela bir 10 dakika rötarlarım hep vardır ama şunu anlayamıyorum gerçekten.
00:32:43Yayına yok ama.
00:32:44Yayına yok.
00:32:45Demek ki ayırt edebiliyorsun, teprik edebiliyorsun.
00:32:47Sınava da olmaz.
00:32:48Sınava girerken de mesela iki gün önceden sınav yerime kendim böyle gitmişimdir, bakmışımdır.
00:32:53Aa bu okulmuş, işte bu yolu kullanacağım şöyle diye baktım.
00:32:56Ama benim videolarda hep böyle dikkatimi de bir şey çekti Yusuf Bey.
00:33:01Yani kimseye aslında ben bu kılık kıyafet eleştirmeyi sevmem de bazı kızlarımıza bakıyorum.
00:33:07Yani maşallah sanki sınava gitmiyorlar da.
00:33:10Çok kötüydü.
00:33:10Yani anlam vermedi.
00:33:12Yani ben ne başının örtüsüne ne başının açıklığına bakmam.
00:33:15O çocuklar gelsinler istedikleri gibi sınava girsinler.
00:33:18Tabii ki.
00:33:18Ama kardeşim ben de izledim tamam mı?
00:33:21İnanamadım ben.
00:33:22Yani olmaz.
00:33:23Sanki sınava gitmiyorlar da düğüne gidiyorlarmış gibi bir görüntü.
00:33:26Düğüne gitmek hadi o rüküşlükle izah edilebilir.
00:33:28Daha böyle fancy kıyafetler, fantezi kıyafetler öyle de değil.
00:33:33Üç santimlik şortlar olmaz yani bu.
00:33:36Sınava giriyorsunuz yani onun ailesi, ebeveyni.
00:33:39Ha sana ne diyebilirsin?
00:33:41Ben burada bir televizyon programı yapıyorum.
00:33:43Fikrimi söylüyorum.
00:33:44Elbette hiçbir şekilde böyle baskıcı, kınamacı bir yaklaşım içerisinde bunu söylemiyorum ama sınava giden çocuk küpe takılmayacağı belli.
00:33:55Geçen sene bir sınav vardı.
00:33:57Küpeyi çıkartamıyorlar.
00:33:59O geliyor, bu geliyor.
00:34:00Ya arkadaş ben sınava girmeyeli yıllar oldu.
00:34:03Küpe takılmayacağını, yüzük takılmayacağını ben biliyorum da sen bilmiyor musun yani?
00:34:08Niye onu o güne bırakıyorsun?
00:34:10Bu kişisel disiplinsizlik.
00:34:12Öğrenci dini bilmeli artık değil mi?
00:34:14Tabii, tabii, tabii.
00:34:15Kusura bakmasınlar lütfen.
00:34:16Yok, hayır.
00:34:17Bazı görüntüler hoş değil.
00:34:17Çocuklara burada sevgi pıtırcı olmak zorunda değilim yani.
00:34:21Ben bir ebeveynim.
00:34:22Gerçek neyse, hakikat neyse onu anlatmakla mükellefiz.
00:34:25Hayat çünkü bu şekilde disipline edilmiş insanların başarılı olabildiği.
00:34:30Hani mesela anne diyordu ya, ben insan içine nasıl çıkacağım?
00:34:34Beş soru yapmışsın falan.
00:34:35Bu hayat dersi o beş sorudan daha kıymetli.
00:34:39Evet, kesinlikle.
00:34:40Şimdi tabii aslında şimdi ne diyoruz?
00:34:43İşte öğrenci öğrenciliğini bilmeli.
00:34:45Evet, olmaması gereken görüntüler de gördük diyoruz.
00:34:48Şimdi bir görüntü de Mersin'den getireceğiz.
00:34:51Çünkü gerçekten artık benim bu konuları konuşmaktan sıkıldığım
00:34:54ve hala bazı zihniyetlerin bu konuşmaları yaparken bıkmadığı da bir süreç duruyorum.
00:35:01Yani inanamıyorum Yusuf Bey hala 28 Şubat döneminden kalma zihniyetler olduğuna.
00:35:07Çok üzülüyorum.
00:35:08Mersin'de bir kadın tesettürlü kıyafeti olduğu için diğer hanıfe efendinin siteye girişini,
00:35:17sitenin havuzuna girişini yasaklayacak ifadelerde bulunuyor.
00:35:21Önce bir görüntüsünü verelim.
00:35:22İzleyelim lütfen.
00:35:24İzleyelim de Haşeman bulunuyor.
00:35:27Havuza girmek için değil,
00:35:29çocuğuma, burada bulunan çocuğuma bir de hale etmek için girmeye çalışıyorum.
00:35:33Lakin site yönetimin izni yine bana izin verilmiyor.
00:35:38Doğru mu kardeşim?
00:35:39Doğru abi.
00:35:40Geçişim yasak mı?
00:35:41Evet abi.
00:35:42Kim koydu bu yasağı?
00:35:43Yönetim abi.
00:35:44Yönetim koydu.
00:35:46Ya şimdi az önce söylemek istediğim aslında bu 28 Şubat.
00:35:50Tabii yazık bir de açıklama yapıyor.
00:35:51Havuza da girmeyeceğim diyor.
00:35:53Çocuğuma müdahale edeceğim.
00:35:54Havuza da gireceksin.
00:35:55Ne mesebesi?
00:35:56Tamam istiyorsan havuza da gireceksin.
00:35:57Tabii bu açık bir ayrımcılık.
00:36:00Artık insanlar kendilerine sokakta tutulan mikrofona bu ülkede öcüler istemiyoruz,
00:36:05başıörtülüleri istemiyoruz falan şeklinde kızılca kıyameti koparacak şekilde açıklamalar yapabiliyorlar.
00:36:12Neden?
00:36:12Bunlara hesap sorulmadığı için.
00:36:14Oysa Türk Ceza Kanunu'nun 122. maddesi dil, ırk, milliyet, cinsiyet, engellilik, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep, kılık, kıyafet
00:36:24bu konularla ilgili ayrım yapılamayacağını açık bir şekilde ortaya koymuş.
00:36:27Ben yıllarca bunun ızdırabının yaşandığı bir meslek grubunun içerisinde yaşadım.
00:36:33Başını öyle bağlamayacaksın.
00:36:35Başının iğnesi burada olmayacak.
00:36:36Altından şey yok.
00:36:37Kimsiniz ulan siz?
00:36:39Yıllarca millete bunu direttiriniz, koydunuz.
00:36:42Ben sana kot giymeyeceksin.
00:36:43Ben sana sandalet giymeyeceksin diyebiliyor muyum?
00:36:46Ben üniversite sınavına girip kısacık bir şortla üniversite sınavına giren öğrenciyle ilgili bile konuşurken diyorum ki bu benim haddim değil
00:36:54ama bu şekilde bir sınav kıyafetinin doğru olmayacağını,
00:36:57söylüyorum, bunun da haddimin olmadığını söylüyorum.
00:37:01Hiç kimseye bir yasakçılıkla ilgili bir zorlama ortaya koymuyorum.
00:37:04Havuza girmiyormuş.
00:37:06Aydatı da ona göre mi alıyorsun?
00:37:08Böyle bir şey olabilir mi?
00:37:09Ama şöyle, yani bu konuyla ilgili insanların özellikle dini anlamdaki inançları yıllarca hakir görüldüğü için iflah olmaz bir kitle yetişti
00:37:21bu ülkede.
00:37:22Tamam mı?
00:37:23Ben Ege'liyim.
00:37:23Sahil şeridine gittim de.
00:37:25Ouu söylenenleri duysan katil olmaman mümkün değil.
00:37:29Yani senin eğer kapalı bir annen, baban, eşin, ablan varsa seni otomatik olarak bir kere gerici olarak konumlandırıyor.
00:37:39Böyle tipler var yani.
00:37:40Dolayısıyla da sokağa çıktığında biz diyor öcü görmek istemiyoruz.
00:37:45Başörtülüler Konya'ya gitsin diyor.
00:37:47İran'a gitsin diyor.
00:37:47Böyle anlamsız, zerre kadar okumamış ama bilmiş bilmiş laflar etme gayreti içinde olan insanlar.
00:37:53Bak şunu söyleyeceğim.
00:37:55Daha şunun şurası.
00:37:57Bir hafta önce Özgür Özel ne dedi?
00:37:59Devlet dedi, sünnilerin dedi her ihtiyacını karşılıyor.
00:38:02Fakat Alevilere gelince dedi hiçbir ihtiyacını karşılamıyor.
00:38:06Biz bu haksızlığı gidereceğiz.
00:38:07Ben Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde yaşayan ister sünni, ister Alevi, ister dinli, ister dinsiz herkesin eşit şartlarda hizmet alması gerektiğini
00:38:17ısrarla söylerim.
00:38:19Neymiş sünnilerin aldığı?
00:38:20Devlet camisini yapıyormuş, müezzinini atıyormuş, imamını atıyormuş.
00:38:24Ama konu Alevilere geldiğinde onları Kültür Bakanlığı'nda bir daireye bağlıyormuş.
00:38:29Konu böyle mi?
00:38:30Sabah kalkanın sünnilik ile ilgili bu kadar pervasızca açıklamalar yapabilmesini içime sindiremiyorum.
00:38:38Yeter artık diyorum.
00:38:40Zülfü Livaneli çıkıyor, Baykal için diyor ki tipik bir sünni diyor.
00:38:44Hadi tersini söyle bakalım.
00:38:45Dünyayı başına yıkarlar ve haklılar.
00:38:48Nasıl sen bu kadar rahat olabilirsin?
00:38:49Nasıl bu kadar rahat olabilirsiniz?
00:38:51Ben istemedim Diyanet İşleri Başkanlığı'nda imamın çıkıp bana hutbe vermesini, hutbenin suya sabuna dokunmayan konulardan seçilmesini ben istemedim.
00:39:01Siz caminin içini kontrol edebilmek için kurdunuz.
00:39:04Şimdi hiç sıkılmadan, hiç utanmadan bana dönüp diyorsunuz ki sünnilerin bütün ihtiyaçlarını karşılıyor.
00:39:12Serbest bırak o zaman.
00:39:13Camiyi vatandaş kendi yapıyor zaten.
00:39:15Biz imamı, müezzini de kendimiz buluruz.
00:39:17O zaman da diyor ki ama o zaman hutbe, orada verilecek vaazlar, onlar kontrolümde olmak.
00:39:22Eğer devlet olarak kontrol etmek için bunu yaptıysan ağzına bant çekeceksin o zaman.
00:39:28Alevi vatandaşları da Diyanet İşleri Başkanlığı'na bağlamakla ilgili çalışma yürütüldüğünde kendileri haklı olarak, kendi haklı gerekçeleri vardır mutlaka.
00:39:37Bağlanmak istemeyince Kültür Bakanlığı'nın içinde bir daire açılarak oraya bağlanması yapıldı.
00:39:42Ama ben şunda şeyim, insanlar neye inanmak istiyorlarsa dini odur.
00:39:48Ve insanlar camide abdest alırken orada kullandıkları suyla alakalı belediye bütçesinden yapıyorsa cem evlerinde de bu olmalıdır.
00:39:58Bunda bir şirk şüphe yok.
00:39:59Ama beni tokatlamak niye?
00:40:01Sünniler sizin ağzınızın kaşığı mı Allah aşkına sabah yataktan erken kalkan benim üzerime bu konuyla ilgili siyaset geliştiriyor?
00:40:09Seçim sahtırma ailene girdiğinde hepiniz seyyid oluyorsunuz.
00:40:12Seçim sahtırma ailene geldiğinde hepiniz peygamber soyundan oluyorsunuz.
00:40:16Cuma namazlarına gidiyorsunuz.
00:40:18Bilmem ne oluyor.
00:40:19Menderes'in kabrinin başında el açıyorsunuz, dua ediyorsunuz falan.
00:40:23E kardeşim yeter bıktık yani bu konulardan.
00:40:25Orada haşamayla girmek için havuzun sırasında bekleyen kadına yapılan da biraz önce anlattıklarım da bu ülkede dilinden, dininden, etnistesinden, ırkından,
00:40:38mezhebinden, meşrebinden dolayı ayrımcılığa tabi tutan insanlardan öyle bir hesap sorulmalı ki yan dönüp bakamazsın bile.
00:40:48Yan dönüp bakamazsın bile.
00:40:49Amerika'da gördüm.
00:40:50Hispanik bir aile ev kiralamak istiyor.
00:40:53Beş çocuğu var.
00:40:54Ona ev vermiyorum diyemiyorsun.
00:40:57Neden?
00:40:58Hispanik olduğu için ayrımcılık yapıyorsun dediği an mahkemede acayip bir hesap veriyorsun.
00:41:05Bizde öyle değil.
00:41:07Türk ayrımcılık, Kürt ayrımcılık, Alevi ayrımcılık, Sünni ayrımcılık yapamazsınız kardeşim bunları.
00:41:13İnsanı insan olduğu gibi kabul edeceksiniz yani.
00:41:16Ne demek yani haşamayla havuza giremezsin?
00:41:18Ama bu ülkede biliyorsunuz ki şehit annelerinin başı örtüldüğü ordu evlerine alınmada...
00:41:26Ya şehit annesi olması da gerekmiyor.
00:41:28Şehit annesi olması da gerekmiyor.
00:41:30Yani ben daha da öte götüreyim yani Suudi Arabistan'dan 1990'lı yılların sonu 2000'leri yılların başında ordu evleriyle ilgili
00:41:40bu şekilde sıkı yasaklar getirilince sakallı Pakistan'dan gelen Suudi Arabistan'dan gelen misafir subayları otelde yatırtıldığı özel otel ayrıltıldığı günler oldu.
00:41:51Yani bu akıl tutulması çok şükür geride bıraktık ama şöyle söyleyeyim herkes pusuda bekliyor kardeşim.
00:41:59Herkes pusuda bekliyor.
00:42:00Eğer ki tesbihin imamesini yani Recep Tayyip Erdoğan'ın bu ülkeye getirmiş olduğu bu rahatlamayı tesbihin imamesini bir kopartırlarsa her
00:42:13şeyi gerisin geriye getirmek için bekliyorlar.
00:42:15Bak Dursun Çiçek isimli bir Cumhuriyet Halk Partili eski milletvekili ne dedi?
00:42:21Siz iktidarı değiştirin biz onları mahkemede yargılamak için bekleyen hakimleri biliyoruz dedi.
00:42:27Hesap soruldu mu?
00:42:28Yoo kim ya bunlar?
00:42:30Gel bakalım gel bir derdini anlat kimmiş kime hesap soracak diyen olmadı.
00:42:34Hesap sormazsan Melisa bu bu şekilde devam eder.
00:42:37Sadece bu konuyla alakalı irade ortaya koyan bir iki kişinin yüzü suyu hürmeti.
00:42:43Peki şimdi diğer bir konumuza geçelim Yusuf Bey.
00:42:48Bir Şanlıurfa'dan anaokulundan aslında bir görüntümüz var.
00:42:52Mezuniyet töreninde anaokulu öğrencilerine kına yakıldı.
00:42:58Şu anda ekranda görüntü görüyorsunuz.
00:43:01Nasıl yorumlarsınız?
00:43:02Şimdi bu görüntüler vardı bir de Haziran ayının sonu olduğu için
00:43:08insanların derler ya geldi bahar ayları, gevşer gönül yayları diye gençlerin çok kullandığı bir tabir vardı.
00:43:16Geldi mezuniyet dönemleri insanların aklı selimden uzaklaştığı görüntüler de gelmeye başladı.
00:43:22Öğretmen etrafına böyle yüzlerce kurdele bağlanmış kırmızılı falan.
00:43:27Her bir kurdaleden bir öğrenci geliyor, öğretmen ağlıyor, öğrencisine sarılıyor.
00:43:33Acayip dramatik bir sahne.
00:43:35Beyler ya savaşın ortasında bir ülkeyiz biz.
00:43:38Neden çocuklara hakka hakikati öğretmek, her türlü şarta hazır olmayı öğretmek yerine
00:43:43bu şekilde anaokulunu artık kreşten mezun olan çocuklara da düzenleyin.
00:43:49Bu şekilde etkinlikler tam olsun.
00:43:51Bunlar kabul edilebilir şeyler değil.
00:43:54LGS anneleri falan diye kavramlar çıktı.
00:43:57Anneler bir araya geliyorlar, etkinlik yapıyorlar.
00:43:59Buralarında böyle bandajlar, LGS annesi.
00:44:02Ya çok özür dilerim, sünnet çocuğu gibi.
00:44:04Ya Allah aşkına kendinize gelin, toplum olarak nereye gidiyoruz yani?
00:44:08Bunlar kabul edilebilir şeyler değil.
00:44:10Şimdi buraya çocuğunu göndermeyen anne baba da baskı altında.
00:44:14Neden?
00:44:14Evladı diyor ki ya işte Murat'ın annesi gitti, anne mezuniyet vardı.
00:44:18Biz niye gitmiyoruz falan.
00:44:20Milli Eğitim Bakanlığı ile çözülecek işler değil bunlar.
00:44:22Milli Eğitim Bakanlığı okullarda bu işlerin yapılmasını yasaklayınca
00:44:25bu sefer aldılar, özel salonlarda yapmaya başladılar.
00:44:28Kim karşı durabilir?
00:44:30Özel salonda.
00:44:31Keyfimin kahyası mısın?
00:44:32Ben böyle bir etkinlik yapmak istiyorum.
00:44:34Nasıl engel olabilirsin?
00:44:35Burada engel olunabilecek yegale husus paradigma değişimi.
00:44:40Veliler, anneler, babalar yapmayın böyle şeyler.
00:44:44Öğretmenler kendinize kurdelalar falan bağlayarak o çocukları arabesk bir ortamda,
00:44:50gözyaşları içinde ve öğretmeni 10 tane kamera bir arada çekiyor.
00:44:54Ben 100 bin kişiye hitap eden YouTube sayfam var.
00:44:58YouTuber'ım aynı zamanda.
00:44:59İçerik üretiyorum.
00:44:59Benim o kadar kamera 80 açıdan beni çekmiyor yani.
00:45:03Niye ama?
00:45:04Öğretmenin akan gözyaşını, çocuğun ona sarılışını.
00:45:07Ya bu da kabul edilir şeyler değil.
00:45:08Ya bu da şöyle bir şey oldu işte ama Yusuf Bey.
00:45:10Bu fenomen öğretmenler diye bir kavramda türede olmaması gerekiyor.
00:45:14Olmayacak.
00:45:15Öğretmenlerin de artık.
00:45:16Ona okundu ama Milli Eğitim Bakanlığı sert yani.
00:45:17Evet.
00:45:18Olması gerektiği gibi.
00:45:19Yani bu problem zuhur ettikten sonra tedbir alındı.
00:45:23Bunlar da çok üzücü görüntüler.
00:45:25Kesinlikle.
00:45:25Şimdi bir diğer konumuz şu Yusuf Bey bu aslında özellikle bana Instagram'dan da çok yazdılar bu konuyu gündeme geçirir misiniz
00:45:33diyeyim.
00:45:34Görüşünüzü de merak ediyorum.
00:45:36Sıfır gelinlik deneme ücretlendirildi.
00:45:39Evet.
00:45:39Yani mesela bir gelinlikçiye gittiniz diyelim sıfır gelinlik denemek istiyorsunuz.
00:45:442000 lirayla 5000 lira arasında değişen bir rakam var.
00:45:47Şimdi bu sizce normal mi bir işletmeci bir deneme için gelinlik denemesi için bu rakamı verebilir mi?
00:45:55Şimdi ben bu konuyu araştırmak için birkaç gelinlik satan firmayla editörümü dedim bir telefon açıp sorar mısın öğrenir misin görevlendirdim.
00:46:06Hazırlık yaparak geliyorum.
00:46:08Tabii biliyor musun?
00:46:08Gelinliği satın aldığında bu parayı almıyor.
00:46:11Tamam.
00:46:12Bu tamam.
00:46:13Gelinliği satın almadığında şöyle dertleri var.
00:46:15Ya gelinlik 50 bin liradan başlıyor en ucuzu.
00:46:20Ortalama 250 bin liraya kadar ama milyon liraya da satılan gelinlikler var.
00:46:25Yani alanın maddi durumuyla alakalı da bir husus.
00:46:28Karışamayız isteyen istediğini alır.
00:46:30Kiralık olanlar var falan.
00:46:32Günde bir gelinliği 3 kişi giydiğinde ve gelinlik giymek zahmetli bir husus olduğu için insanlar terlediğinde o teri de o
00:46:42gelinliğe sirayet ettiği için o gelinliğin kuru temizleme masrafıyla bile başa çıkamıyoruz diyorlar.
00:46:49Haklılar bence.
00:46:50Yani belki 5 bin lira kabul edilebilir bir mantık değil ama 1 bin lira 2 bin lira bir kuru temizleme
00:46:56fiyatının caydırıcı olması açısından hani eğer ciddiysen gel giyin.
00:47:02Ama şimdi şöyle bir durum yok mu?
00:47:05Mesela bir gelin adayı gitti.
00:47:07Yani şimdi tabii ki o da onun en güzel en özel anı olacak.
00:47:1110 tane gelinlik denedi diyelim.
00:47:13Ya şimdi her birine 2 bin lira 5 bin lira 2 bin lira zaten bir gelinlik fiyatını ödemiş olacak.
00:47:19Bu uygulama bence kesinlikle kaldırılması gerekiyor bunu.
00:47:22Ama işletmeceği o zaman yani 10 tane model koymuşsunuz.
00:47:25Onu da akşama kadar terlemiş 10 tane insan giymiş.
00:47:29Ya herkese bile öyle bir durumu mu var ya 2 bin lira 5 bin lira verecek bir gelinlik denemek için?
00:47:33Yani 5 bin lira belki değil ama bir kuru temizleme parasını çıkartacak şekilde bir fiyatlandırma yapılabilir.
00:47:37Kuru temizlemeler de çok pahalı.
00:47:39Pahalı işte o yüzden.
00:47:40Hayır bence.
00:47:40Hani mesela 500 lira olabilir, 750 lira olabilir.
00:47:43Akşama kadar onu 3 kişi giyerse 2 bin lira ertesi gün alıp kuru temizlemeye verebilir.
00:47:48Ben bir şey söyleyeceğim Yusuf Bey.
00:47:50Ya bu sizin mantıklı geldi mi peki?
00:47:52Ben size şöyle bir şey söyleyeyim.
00:47:54Ben Şam'a gitmiştim Aralık ayında.
00:47:57Bunu söylemekten de imtina etmeyeceğim.
00:47:59Şam'da kaldığım otelde uyuz mikrobu bünyeme sirayet etti.
00:48:05Tamam.
00:48:05Ve çok zorlu bir hafta geçirdim.
00:48:09İlaçlar kullandım falan.
00:48:10O zaman geldi geçti çok şükür elhamdülillah.
00:48:13Şunu söylemek istiyorum.
00:48:14Doktor bana dedi ki Yusuf Bey biliyor musunuz dedi.
00:48:18Bu uyuz dedi.
00:48:20En çok hanımefendilere deneme kabinlerindeki denedikleri şeyden geçiyor.
00:48:24Doğru.
00:48:25Şimdi böyle bir sorun var.
00:48:26Ama bu gelinlik için geçerli.
00:48:28Olamaz.
00:48:28Gelinlik için de asıl gelinlik için geçerli olur yani.
00:48:31Şimdi zaten gelinlik almaya her gün bir mağazaya gittiğimiz gibi gitmiyoruz.
00:48:35Ben mesela gelinlikçiye girmiyorum.
00:48:36Çünkü gelinlik almak gibi giderdim yok.
00:48:38Ama herkesi kendin gibi düşünme.
00:48:41Hayır hayır ama sürkülasyon yok bununla ilgili zaten.
00:48:44Yani bir gelinlikçiye günde kaç kişi zaten giriyordur ki?
00:48:47Evlenenlerin hepsi gidiyor Melisa.
00:48:49Ama tamam.
00:48:50Her seferinde iki bin lira beş bin lira, iki bin lira beş bin lira verdikten sonra zaten.
00:48:53Namazda göze olmuyor'nun ezanda kulağı olmaz derler.
00:48:57Sen de inşallah en kısa zamanda gelinlikçilik canlarına...
00:49:01İnşallah valla hayırlısı.
00:49:02Sen neyse öyle bir şeye bak da gelinlik ücretinin denemesiyle ilgili kısmı abin olarak ben karşılıyım.
00:49:09Peki ama şöyle ben diğerleri yani diğer herkes için sorum.
00:49:13Bence bu uygulamada kaldırılmalı.
00:49:14Ya işte gelinlik...
00:49:15Ya da rakam düşürüsün.
00:49:16Şöyle ben yani konuştuğum konularla alakalı...
00:49:19İki yüz lira yapsınlar.
00:49:20İşte onu söylüyorum yani beş yüz lira altı yüz lira civar bir kuru temizleme parası çıkacak şekilde alınabilir ama beş
00:49:26bin lira yani çok insaf dahilinde rakamlar değil ama
00:49:29şöyle o insanların da bakışını buraya koymak benim görevim.
00:49:34Bu konuyu araştırıp ona göre geldim yani.
00:49:37Peki şimdi tabii mesaisini üç dakika erken bitiren bir vatandaş kendisine gelen maili sosyal medya üzerinden paylaştı.
00:49:46Tabii mailde Yusuf Bey diyor ki dün biraz erken mi çıktınız?
00:49:51Dün biraz erken 16.57'de çıktığınızı fark ettik.
00:49:57Zaman kaybını telafi etmek için bugün öğle yemeğinizi biraz daha kısa tutabilir veya bu akşam 17.03'e kadar kalabilirsiniz
00:50:06diye bir mail geliyor.
00:50:08Nasıl yorumlarsınız?
00:50:10Yani anladığım kadarıyla iki dakika, üç dakika geç çıkmış.
00:50:15Tabii şöyle bir sanayi toplumu gerçeği var 1800'lü yıllar, 1750'ler, 1800'lerden sonra insanlar artık o üretim bandlarında
00:50:24adeta işte o çalışan makinenin bir parçası gibi görüldü.
00:50:29Ve onlar işte 8 saat, mesela 8 saat boyunca o makinenin bandında adamın tek görevi şu şekilde şey basmak.
00:50:37Akıyor çünkü sistem.
00:50:39Sen de oraya oturmuşsun aslında bir makinenin de yapabileceği bir işi yapıyorsun.
00:50:43Ya da ayağıyla sürekli olarak buradan ben gördüm yani o.
00:50:46Şimdi düşündüm ya nasıl bir şey ya bu?
00:50:49Yani oturuyorsunuz bir makinenin bandına 8 saat boyunca o makinenin bir bandı gibi çalışıyorsunuz.
00:50:56Bu önemsediğim için söylediğim bir şey.
00:50:58Doğru olduğunu iddia ettiğim bir şey değil.
00:51:01Ya da işte bir bankada veznedesiniz, müşteriler sürekli olarak geliyor, tapu kadastro odasınız birçok yerde.
00:51:08Siz orada hizmet vermekle mükellefsiniz.
00:51:10İnsanlar kuyruk olmuşlar.
00:51:12Bir dakikanız yok.
00:51:13Yani orada non-stop biteviye hizmet etmek zorundasınız.
00:51:17Yapan açısından da bekleyen açısından da çok dikkatli yürütülmesi gereken bir süreç.
00:51:21Şimdi burada sanayi toplumuyla birlikte insanı makineleştirilmiş bir haleti ruhiye içerisinde gören bir işletme anlayışı var.
00:51:303 dakika geç geldiysen 3 dakika geç git diyor.
00:51:34Şimdi tabii Batı toplumlarında bu önemlidir.
00:51:38Biz tabii Ankara bürokrasisi ben Cuma günü saat 12.30'da bir arasında işte mesela Cuma'yı Diyanet İşleri Başkanlığı'nın
00:51:47olduğu yerdeki camiyi de kılmak istiyorsanız
00:51:50o Eskişehir yolunu Ankara bürokrasisinin Cuma'yı erken tatil etmesinden mütevellit bir trafik yoğunluğu görürsünüz.
00:52:00Hepsi böyle bulunuluklu.
00:52:02Herkesi kastetmiyorum elbette ama önemli bir yoğunluk olur.
00:52:06Mesai'yi 12'de terk eden, 1'de terk eden, 5'de terk etmesi gereken var.
00:52:10Şimdi o anlayış açısından baktığınızda 3 dakikanın hesabı mı olur?
00:52:15Ama dünyada sanayi toplumuyla birlikte makinenin parçası olmuş adamlar için bu çok önemli.
00:52:21Ben buradan konu açılmışken bir şey söyleyeyim.
00:52:23Not aldım çünkü.
00:52:24Dünyada artık en önemli olan şeylerden bir tanesi de startuplar.
00:52:28Gençlere diyorum ki o makinenin bir parçası olmayın.
00:52:31Kendiniz üretebilecek startuplar kurun.
00:52:34Kendiniz el emeğiyle Çin'den gelen o basit şeylerin standartlaşmış hediyeliklerin yerine çok farklı şeyler yapabiliyorsun.
00:52:43Mesela benim takip etmiş olduğum ahşap işçiliği yapan Anadolu'da isimler var.
00:52:50Yani bir bastoncu mesela arkadaşım var Antep'te.
00:52:54Takip ediyorum bastonlar, asalar, fil dişi kalkmalar falan.
00:52:58Geliştirmiş kendisini.
00:52:59Onun öyle bir derdi yok.
00:53:01Patronu kendisi çünkü.
00:53:02Dolayısıyla buradan gençlere şunu söylüyorum.
00:53:04Kendi patronunuz kendiniz olacak.
00:53:07Startuplar kuracak.
00:53:08Dünyaya bu konuyla ilgili örnek olacak işler yapacak şekilde kendinizi geliştirin.
00:53:13O makinenin başında akşama kadar şu işi yapmaktan kurtulun.
00:53:17O zaman kimse size 3 dakikanın da hesabını soramaz.
00:53:20Peki.
00:53:20Şimdi Yusuf Bey 39 derece ateşle bir özel hastaneye gidiyor vatandaş.
00:53:27Tabi oradaki fiyattan da rahatsız olarak tepki gösteriyor.
00:53:31Bir ses verelim.
00:53:32Önce bir dinleyelim.
00:53:3339 ateşle muayene ücretimi 8 bin lira dediler.
00:53:39Böyle bir şey olabilir mi?
00:53:40Yazıklar olsun.
00:53:41Vicdanınız kalmamış.
00:53:42Yazıklar olsun.
00:53:45Evet.
00:53:46Özel hastanede 8 bin TL muayene ücreti isteyen hastaneye tepki gösteriyor vatandaş.
00:53:54Yusuf Bey bu konuyla ilgili tabi ki çok fazla da yorum geliyor.
00:53:57Şimdi orası özel hastane diyenler var.
00:54:02Devlet hastanesi tercih edilebilir diyenler var.
00:54:05Ama bildiğim kadarıyla acilden girdiği zaman da ücret bu şekilde olmuyor.
00:54:09Hemen açıklayayım.
00:54:10Şimdi ateşi çıktığı gerekçesiyle hastaneye gitmiş.
00:54:14Özel bir hastane.
00:54:15Fiyat tarifesi belli.
00:54:17Ve acile gitmesine rağmen kendisine 8 bin lira bir fatura çıkmış.
00:54:21Vay işte hastaneler.
00:54:23Kardeşim biz bu ülkede doğuran anaların devlet hastanesinde esir alındığı günleri de biliyoruz.
00:54:29Şimdi bununla ilgili büyük bir devrim yapıldı.
00:54:32Son 20 yıl içerisinde.
00:54:34O da şu.
00:54:34Kim ki acile gitti ondan para alamazsın.
00:54:37Ama triyaj diye bir şey var.
00:54:39Kırmızı yeşil uygulama.
00:54:41Yani devlet hastanesinin aciline gittiğinizde SGK'nız varsa zaten sizden bir ücret talep edilmiyor.
00:54:47Ama özel hastaneye gittiğinizde kırmızı ve yeşil diye triyaj kategorisi çıkartmışlar.
00:54:52Yani sağlık durumuna göre değişiyor.
00:54:53Şimdi geldin kalp.
00:54:55Gerçekten ölmek üzeresin.
00:54:57Ne yani özel hastanenin acili var oraya gidemeyeceğim mi bu kabul edilmez dedi devlet, hükümet bir kanun çıkarttı.
00:55:05Ve acilleri bu kapsamda ücret almayacaklarına dair bir şey çerçeve sundu.
00:55:11Ama o çerçeve içi boş bir çerçeve değil.
00:55:13Kalp ağır yaralanma kolu kopmuş adamın trafik kazası geçirmiş.
00:55:17Bakar mısın şu hastane mi bu hastane en yakın acile götürürsün.
00:55:22Solunum durması bu gibi konularla ilgili işte kalp solunum durması ağır yaralanma gibi hususlar kırmızı kategorisinde.
00:55:30Yeşil kategorisindeki acillerde de boğaz ağrısı, ateş gibi hususları kendileri yani sistem yeşil kategorisinde o triyajın içerisinde almış.
00:55:41Özel hastaneye gittin neyin var boğazlarım ağrıyor acilden.
00:55:45E kusura bakma o faturayı sana ödetirler.
00:55:47Ha yine de kendine haksızlık yapıldığına inanıyorsun.
00:55:50Bir kademe daha getirmiş devlet.
00:55:52O da alo 170 sağlık hattı kurmuş şikayetlerini ödemeyi yaptıktan sonra buraya yapabiliyorsun.
00:55:58Sağlık Bakanlığı o konuyla ilgili inceleme başlatıyor ve seni haklı bulursa o parayı o kuruma tekrardan senin hesabını ödetecek şekilde
00:56:06işlem tesis ediyor.
00:56:07Yani bir sistem ancak bu kadar makul şartlar içerisinde rasyonel bir sistematiğe koyulabilir.
00:56:15Benim biraz ateşim var acile gideyim.
00:56:17Nereye gideyim işte Ankara'nın en lüks bilmem ne hastanesine gideyim.
00:56:20Böyle bir dünya yok.
00:56:21Yalnız bu arada bazı hastanelerde de gerçekten hiçbir rahatsız yani panik ataklık var galiba.
00:56:28Mesela atıyorum işte çok küçük bir ateşi var hemen gitmem lazım.
00:56:32İşte bu şekilde de randevu bulamayanlar da oluyor bu arada.
00:56:35Melisa yıl içerisinde 400 kez hastaneye giden hastalar var.
00:56:40Daha büyük rakamlar var da o hakkımda değil.
00:56:42Bu ne demek biliyor musunuz?
00:56:44Bazı günler iki kez gidiyorsunuz.
00:56:46İşte bu olmuyor.
00:56:46Ya olmaz tabii ki.
00:56:48O zaman gerçekten o doktora ihtiyacı olan kişinin randevu bulmasına da ihtiyacımlar yaşanıyor.
00:56:53Normalde deduction diye bir şey vardır sigorta şirketlerinde.
00:56:55Özellikle Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşayanlar bunu çok iyi bilirler.
00:56:59Siz hastaneye birsek bir kez o hastalığınız için gittiniz.
00:57:02Ertesi gün memnun olmadınız.
00:57:04Bir daha gittiğinizde sigorta şirketi şuna söyler.
00:57:07Senin işte yılda 12 kez gitme hakkın var.
00:57:106 kez gitme hakkın var.
00:57:12Sen 7.ye gidiyorsun.
00:57:13Dolayısıyla deduction dediğimiz sistemden dolayı o ikinci kez gidişini senin 100 dolarlık bir rakamla sınırlıyor.
00:57:22Eğer diyor aynı hastalıktan beğenmedim diye bir daha gidersem diyor özel sigorta şirketi her gidişine 50 dolar keserim.
00:57:31Bunu limitleyebilmek için.
00:57:32400 defa normal bilinen bir hastalığı yoksa yani bazı insan vardır ki diyalize giriyordur.
00:57:40Her gün gidiyordur yani bunu kastetmiyorum.
00:57:43Bugün gözümü göstereyim.
00:57:44Yarın gideyim kulağımı göstereyim.
00:57:46400 kez giden var.
00:57:48Peki şimdi geçen hafta hatırlayacaksınız Yusuf Bey sizinle konuşmuştuk.
00:57:52Bu beyaz et sektörüne bir denetimli kayyum atanması söz konusuydu.
00:57:57Haksız fiyat artış iddialarıyla ilgili yürütülen soruşturma kapsamında alınan denetim kayyum kararının ardından tavuk etindeki yüksek oranlı zamların durduğu görüldü.
00:58:10Şimdi geçtiğimiz hafta bu tavuk üreticilerinin Türkiye'de 8-9 şirketin tek elinde olduğunu ve beyaz et tavukhanelerden gelmek zorunda olduğu
00:58:21için köyden çünkü alıp da 80 milyonu doyurma şansınız yok.
00:58:24Kişi başına Türkiye'de 24-25 kilogram civarının üzerinde tavuk eti tüketiliyor.
00:58:30Yani biz Türk toplumu olarak hem fiyatının makul olması açısından hem de sevdiğimiz için tavuk etini çok tüketiyoruz.
00:58:36Dolayısıyla bu 8 şirketin WhatsApp yazışmalarından bahsetmişti.
00:58:40Ne diyorlardı?
00:58:41İstenilen fiyatın altında satana yönelik olarak da bir psikolojik baskı orada oluşturuluyor.
00:58:47Bunun serbest piyasa olmadığını tamamen tam tersine serbest piyasaya müdahale tarzında bir yazışma olduğunu,
00:58:56dolayısıyla buna yönelik işlemin serbest piyasaya müdahale değil serbest piyasaya müdahale etmek isteyenlere müdahale olduğunu söyledik.
00:59:03Şimdi çıktı bu hafta herkes geçtiğimiz hafta 7. günde açıklamamıza rağmen tavuk çiftliklerine varıncaya kadar kayyum atadınız falan diye.
00:59:13Halbuki geçen hafta biz 7. günde denetim kayyumunun ne olduğunu açıkladık.
00:59:18Yani o çiftliklerin ne patronlarının yerine ne de çiftlikleri yönetenlerin yerine kayyum falan atanmadı.
00:59:24Denetim kayyumu fabrika yöneticisi faaliyetlerine devam ederken o maliyetin nasıl oluştuğunu kontrol edebilmek için girdi fiyatlarından çıktı fiyatlarına.
00:59:35Bir tavuğun yumurtlama sürecinden ya da etlik tavuksa piliçlikten etlik hale gelinceye kadar ki süreçte kaç liralık yem yiyor,
00:59:44kaça mal alıyor, elektriği, suyu, onu bunu çalışan masraflarını koyduğunuzda bir kilogram et kaça geliyor.
00:59:50Denetim kayyumu bunu raporlayıp ilgili hususu yargının önüne koyuyor.
00:59:55Dolayısıyla kendi aralarındaki bu hususun olamayacağını mahkeme eliyle masanın üzerine koyduğunuzda sonuç bu.
01:00:06Ama şu Türkiye tavuk etini Avrupa'ya ile mukayese edildiğinde daha ucuza yiyen bir ülke.
01:00:14Ama yine de tabii ki de.
01:00:16Tabii ki fena oldu demem yani şöyle niye demem ben serbest piyasacı bir insanım bunda iş yok ama bu serbest
01:00:23piyasa değil kendi aramızda anlaşalım.
01:00:26Fiyatları yükselselim.
01:00:27Daha düşük satanın üzerine hücum edelim falan o serbest.
01:00:31Devlet vatandaşı.
01:00:31Hakkı koru duru.
01:00:33Tabii tabii.
01:00:34Çok kısa bir araya gitmem gerekiyor Yusuf Bey efendim devam edeceğiz konularımız fazlasıyla var lütfen ekran başından ayrılmayın.
01:00:39Efendim çok kısa bir ara vermiştik 7. gün programına devam ediyoruz Yusuf Alabardağ ile birlikte.
01:00:45Yusuf Bey şimdi tabii araya gitmeden önce güncel konuları konuştuk ama siyasete dair de önemli bir başlık var.
01:00:51Seferihisar Belediyesi'ndeki rüşvet operasyonunda ifadeye göre müteahhit Sönmez Budağ'ın Seferihisar Düzce Mahallesi'nde inşa ettiği İonya Konakları isimli
01:01:01villalara yapı kullanım izin belgesi alabilmek için başkan yardımcısı İbrahim Gökhan Pehlivan tam 6 milyon lira rüşvet talep etti.
01:01:09Ve bununla birlikte CHP milletvekilli Veli Ağababa hesabına aktarıldığı 500 bin liralık bir kısımdan da bahsedildi.
01:01:18Nasıl yorumlarsınız bu yüksek halkanda?
01:01:19Hangi taşı kaldırırsanız kaldırın altından Veli Ağababa'nın isminin çıktığını biz medyaya düşen haberlerde savcılık iddianamelerinde kişilerin tutanaklarında görüyoruz.
01:01:30Artık bu iş bu kadar büyümüş bir noktaya geldiği halde Veli Ağababa ile ilgili fezlekenin hazırlanıp meclise gelmesi ve meclisten
01:01:40de fezleke ile dokunulmazlığının kaldırılıp sadece Veli Ağababa değil o network'ün mahkeme önünde hesap vermesini beklemek bizim en tabii
01:01:49hakkımız.
01:01:50Çünkü Seferi Hisar'ı kaldırıyorsunuz iddia Veli Ağababa çıkıyor.
01:01:55Adam Gökhan Böcek çıkıyor 1 milyon dolar götürdüm diyor Veli Ağababa'nın söylediği kişiye verdim diyor sonra kendisine fotoğraflar gösteriyorlar
01:02:04verdiğiniz kişi bu mu verdiğiniz kişi bu mu diye tespit ediyor bir bakıyorlar Veli Ağababa'nın eski danışmanı çıkıyor.
01:02:10Kargo firmasının içerisinden poşetlenmiş para çıkıyor ben onu yurt dışında Yunanistan'a seyahate gidecektim diyor parayı kargoyla gönderten bir Veli
01:02:20Ağababa çıkıyor.
01:02:21Her taşın altından çıkan Veli Ağababa'dan bu ülke kör kuruşun yetimin hakkını sormak istiyorsa mutlaka hesabını sormalı.
01:02:30Ha aklandı baş üstüne yani zaten kesinleşinceye kadar biz hiç kimseye çaldı çırptı demeyiz.
01:02:39Ama bu kadar olur mu ya Veli Ağababa fonu oluşturulmuş belediyelerde yani 6 milyonun 500 bini oraya gider bilme yani
01:02:47adam hem Veli olmuş hem ağa olmuş hem baba olmuş sistem kurmuşlar adam çıkıyor meclis kürsünde Allah belanızı versin diyor.
01:02:56Beyefendi bırakın beddua etmeyi bu iddialar karşısında şunu söyleyin kardeşim ben namuslu onurlu bir adamım bunlarla benim zerre kadar bir
01:03:05ilişim olamaz.
01:03:06Kaldırın benim dokunulmazlığımı alın bu da dilekçem meclise ben mahkemenin önünde bu adamlarla hesaplaşacağım.
01:03:14Niye diyemiyorsunuz? Hadi gel bana de bakalım hadi bana bir iftira at sen 6 milyon almışsın de bilmem ne almışsın
01:03:20de ben seni mahkemelerin önünde nasıl hesap vermeye zorlarım.
01:03:25Zaten Kemal Kılıçdaroğlu'nun açıklaması şu yönde mesela diyor ki bu kadar iddia var ortadan neden bu iddialara karşı dava
01:03:32açmıyorlar diyor.
01:03:33Açılması gerekmez mi?
01:03:34İşte gerekmez olur mu sizinle ilgili bu kadar şey yapılıyor.
01:03:37Siz neden gidip hemen Gökhan Böceği cezaevinde ziyaret edip sonradan da Gökhan Böceği tanımam etmem dediniz?
01:03:43Çünkü Gökhan Böcek Muhittin Böcek konuştuğunda ne olacağını hangi bilgilerin saçılacağını çok iyi biliyorsunuz ama konu sadece Veli Ağbaba da
01:03:52değil.
01:03:52Yani konu artık Cumhuriyet Halk Partisi'nin genel merkezine kadar gelmiş genel başkanın oturduğu koltukla ilgili iddialar havada uçuşuyor.
01:04:00E şimdi dolayısıyla buna mutlaka şey yapılmalı.
01:04:02Ben mesela Beyaz TV'yi şeyle farkıyla bir konuyu gündeme getireyim.
01:04:07Asansör rutin muayene yapılıyor.
01:04:11Belediyeler karar veriyor sizin asansörünüzü kime denetleteceğinize.
01:04:16Olmuş mu size orada bir asansör mafyası?
01:04:19Dolayısıyla ben mesela Teknoloji ve Sanayi Bakanlığı'ndan şunu bekliyorum.
01:04:23Bu bizim en doğal hakkımız onların görev sorumluluğu alanında.
01:04:26Siz asansör üreten firmalarda örneğin Ankara'da 20 tane firmayı kendi yetkinlikleri çerçevesi içinde o kontrolü yapabilecek firma diye yetkilendirin.
01:04:39Apartman yönetimleri, site yönetimleri belediyelerin görevlendirip onlara bizim haraç gibi para verdiğimiz kişilere yaptırtmak zorunda kalmayalım.
01:04:50Yönetimler kendisi seçsin, gitsinler OSTİM'e Ağ firmasıyla anlaşsınlar.
01:04:543 bin lira, 5 bin lira öyle paralar dönüyor ki asansör konusunda.
01:04:59Neden?
01:05:00Belediyelerin seçtiği firmalar üzerinden yapma mecburiyetiniz olduğu için.
01:05:04E hala duruyoruz, bakıyoruz.
01:05:06Vatandaşın soyulmasına göz yumulamaz.
01:05:09Mesela bu emlak vergisi de öyleydi.
01:05:11Eğer mecliste Sayın Cumhurbaşkanı bu konuda hassasiyet gösterip,
01:05:15kardeşim emlak vergilerini şu fiyatın üzerinde şu kadardan fazla arttıramazsınız demeseydi,
01:05:22bugün bu CHP'li belediyelere oy veren birçok seçmen şu an ödediğinin 10 katı emlak vergi söyleyecekti.
01:05:30Süremizin sonuna geldik.
01:05:32Yusuf Bey çok teşekkür ediyoruz.
01:05:32Ben teşekkür ederim.
01:05:33İyi yorumlarınız için.
01:05:34Efendim siz değerli izleyicilerimizle de çok teşekkür ediyoruz.
01:05:37Bu haftalık 7. gün programımızın sonuna geldik.
01:05:39Haftaya pazar saatler 10.45'i gösterdiğinde inşallah biz beyaz TV ekranlarında yeniden 7. gün diyeceğiz.
01:05:45Efendim hoşçakalın.
01:05:51İzlediğiniz için teşekkür ederim.
Yorumlar